Ακινητοποιημένος στην Καστανιά Βερμίου Γιγάντιος Εξοπλισμός της ΔΕΗ - Δε Δίνει Άδεια Διέλευσης η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ακινητοποιημένος στην Καστανιά Βερμίου Γιγάντιος Εξοπλισμός της ΔΕΗ - Δε Δίνει Άδεια Διέλευσης η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
energia.gr
Τρι, 3 Ιουλίου 2018 - 12:12

Ακινητοποιημένα στην Καστανιά Βερμίου, στο παλιό εθνικό δίκτυο Βέροιας - Κοζάνης, είναι τα δύο ειδικά οχήματα που μεταφέρουν τη γεννήτρια και το μετασχηματιστή συνολικού βάρους 800 τόνων, που προορίζονται για το εργοτάξιο της υπό κατασκευής 5ης λιγνιτικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα.

Σύμφωνα με την εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή της μονάδας, τα φορτία παραμένουν ακινητοποιημένα στα διοικητικά όρια Ημαθίας - Κοζάνης λόγω απαγορευτικού διέλευσης, που έχει επιβάλει η διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης.

Οι τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε. Κοζάνης τονίζουν ότι η εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεταφορά θα πρέπει να πιστοποιήσει ότι η διέλευση ενός τέτοιου υπερφορτίου δε θα δημιουργήσει πρόβλημα στο οδικό δίκτυο.

Ο διευθυντής Τεχνικών Έργων, Κωσταντίνος Αναγνώστου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι το οδικό δίκτυο από όπου θα περάσει το φορτίο είναι κατασκευασμένο το 1912, σε πολλά σημεία έχει δεχθεί προσθετικές επεμβάσεις για να είναι λειτουργικό στο πέρασμα του χρόνου και φέρει κατασκευαστικά στοιχεία που το καθιστούν ακατάλληλο να δεχθεί το βάρος ενός τέτοιου φορτίου.

Επισήμανε ακόμα ότι σε αρκετά σημεία θα χρειαστεί να γίνουν υποστυλωματικές εργασίες για να αποφευχθούν τα χειρότερα και ότι θα πρέπει να υπάρξουν διαπιστευτήρια από την πλευρά της εταιρείας ότι τα δύο φορτία θα μπορούν να διέλθουν με ασφάλεια.

Ο κ. Αναγνώστου διαβεβαίωσε, ωστόσο, ότι υπάρχει επικοινωνία με τους υπευθύνους της εταιρείας προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.

Ο κ. Δημήτρης Σαγιάννης, εργοταξιάρχης της εταιρίας ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει την 5η μονάδα, το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο -ύψους 1,4 δισ. ευρώ- που γίνεται στη χώρα, ανέφερε ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμη η αδειοδότηση από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα το φορτίο να παραμείνει ακινητοποιημένο στα διοικητικά όρια Ημαθίας - Κοζάνης, στην Καστανιά.

Εξήγησε δε ότι έχουν δοθεί όλες οι αναγκαίες πληροφορίες και έχουν παρασχεθεί οι σχετικές διαβεβαιώσεις προς τις τεχνικές υπηρεσίες για την αποκατάσταση βλαβών που θα μπορούσαν να προκληθούν στο οδόστρωμα.

Σε όλη τη διαδρομή, συνεργεία τεχνικής εταιρείας προβαίνουν σε υποστυλώσεις υποστήριξης του οδοστρώματος ή σε εργασίες που διευκολύνουν τη διέλευση των βαρέων οχημάτων. Τα δύο υπερφορτία, η γεννήτρια και ο μετασχηματιστής, έφθασαν με πλοίο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στη συνέχεια με ειδικά οχήματα μεταφορτώθηκαν σε ειδική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ και έφθασαν στη Βέροια.

«Ο ΟΣΕ μάς αδειοδότησε για τη μεταφορά του φορτίου σε μια σιδηροδρομική διαδρομή που δεν είναι και πολύ εύκολη», σημείωσε ο κ. Σαγιάννης, ενώ αντίστοιχες εγκρίσεις διέλευσης δόθηκαν και από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το κομμάτι του οδικού άξονα από τη Βέροια έως τα σύνορα με την Κοζάνη.

Τη μεταφορά του υπερφορτίου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο εργοτάξιο της 5ης μονάδας έχει αναλάβει ιταλική εταιρεία, που συγκαταλέγεται στις πέντε πιο αξιόπιστες εταιρείες μεταφοράς φορτίων σε όλο τον κόσμο, ενώ υπάρχουν συμβόλαια ασφάλισης τόσο του φορτίου, όσο και του όλου εγχειρήματος της μεταφοράς του μέχρι τον τελικό προορισμό.

Για τη διευθέτηση του προβλήματος έχουν γίνει τρεις συσκέψεις στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με τη συμμετοχή των τεχνικών υπηρεσιών, εκπροσώπων της εταιρείας, του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου και του περιφερειάρχη, Θόδωρου Καρυπίδη, αλλά φαίνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα.