Η Κομισιόν Ενέκρινε το Σχέδιο Επιδότησης Τεχνολογιών Ενεργειακής Απόδοσης των Γερμανικών Σιδηροδρόμων

Η Κομισιόν Ενέκρινε το Σχέδιο Επιδότησης Τεχνολογιών Ενεργειακής Απόδοσης των Γερμανικών Σιδηροδρόμων
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Παρ, 3 Αυγούστου 2018 - 15:26

Το γερμανικό σχέδιο στήριξης των σιδηροδρομικών μεταφορών που επενδύουν σε τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης ενέκρινε η Κομισιόν

Το μέτρο θα προωθήσει τη μετατόπιση της εμπορευματικής κίνησης από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές, συμβάλλοντας, με αυτό τον τρόπο στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η Ευρωπαία Επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά: «Η ηλεκτροκίνηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελεί μία από τις φιλικότερες προς το περιβάλλον επιλογές μεταφοράς.

Το γερμανικό σχέδιο θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της Ε.Ε. στον τομέα του περιβάλλοντος και των μεταφορών, χωρίς τη στρέβλωση του ανταγωνισμού».

Τον περασμένο Ιανουάριο, η Γερμανία κοινοποίησε στην Κομισιόν ένα πρόγραμμα παροχής κρατικών επενδύσεων σε τεχνολογίες, ώστε οι σιδηροδρομικές μεταφορές να καταστούν λιγότερο δαπανηρές και ενεργειακά αποδοτικότερες.

Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ και θα διαρκέσει ως το 2022.

Υπό το πρίσμα αυτό, οι επιχειρήσεις που παρέχουν ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές υπηρεσίες μπορούν να αποζημιωθούν μέχρι και το 50% των δαπανών που προκύπτουν από μέτρα ενεργειακής αποδοτικότητας, όπως η απόκτηση σύγχρονου, ενεργειακά αποδοτικού τροχαίου υλικού, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών μηχανών ή αυτοματοποιημένων λύσεων σιδηροδρόμου.

Παραπλήσιες επενδύσεις επιτρέπουν στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να αυξήσουν την ενεργειακή τους αποδοτικότητα, δηλαδή, την κατανάλωση ενέργειας ανά επιβάτη ή τονοχιλιόμετρο.

Για να επωφεληθούν από την κρατική στήριξη, οι εταιρείες θα πρέπει να επιδείξουν ετήσια βελτίωση της ενεργειακής απόδοσής τους κατά 1,75%.

Από το 2020, η ενεργειακή απόδοση των εν λόγω επιχειρήσεων πρέπει να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 2% ετησίως προκειμένου να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα στήριξης.

Συμπερασματικά, η Κομισιόν κατέληξε στο ότι το μέτρο συνάδει με τους κανόνες που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με τις κατευθυντήριες γραμμές του 2008 που αφορούν στις κρατικές ενισχύσεις προς το σιδηρόδρομο.