Προβληματισμός για την Επιλογή του Σωστού «Πράσινου» Καυσίμου για τα Πλοία

Προβληματισμός για την Επιλογή του Σωστού  «Πράσινου» Καυσίμου για τα Πλοία
energia.gr
Δευ, 3 Σεπτεμβρίου 2018 - 17:26

Σε δίλημμα βρίσκονται οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι στα containerships αναφορικά με τις λύσεις που θα επιλέξουν για να πετύχουν τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για μείωση, από το 2020, της περιεκτικότητας σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων από 3,5% που είναι σήμερα σε 0,5%

Σύμφωνα με report της Alphaline,r μέχρι στιγμής είναι λίγοι αυτοί που έχουν προχωρήσει στη λύση του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Με μόλις 16 μήνες να απομένουν μέχρι να τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός, την πιο σημαντική κίνηση την έχει κάνει η CMA CGM, η οποία έχει παραγγείλει εννέα containerships των 22.000 teu, τα οποία θα εξοπλιστούν με μηχανές που θα χρησιμοποιούν το LNG. Μέχρι τώρα μόλις τέσσερα containerships έχουν LNG ready μηχανές, ενώ ακόμα 20 είναι υπό κατασκευή.

«Το ενδιαφέρον για το LNG είναι μικρό ακόμα, εξαιτίας και της μικρής προόδου που έχει γίνει στις επενδύσεις για εγκαταστάσεις LNG».

Το ενδιαφέρον για τα scrubbers (πλυντηρίδες) έχει αυξηθεί τελευταία σημειώνει η Alphaliner, αλλά και αυτό είναι περιορισμένο. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν μόλις 25 containerships με scrubbers αναφέρει, αλλά προσθέτει ότι 150 πλοία αναμένεται να τοποθετήσουν το επόμενο διάστημα συστήματα καθαρισμού ρύπων, ενώ την εγκατάσταση scrubber έχουν επιλέξει οι ναυτιλιακές εταιρείες και για 70 υπό ναυπήγηση πλοία.

Παρά το κόστος, που κυμαίνεται από 5 μέχρι 10 εκατ. δολάρια, η μικρή περίοδος απόσβεσης της επένδυσης αποτελεί κίνητρο για πολλούς πλοιοκτήτες, επισημαίνουν οι αναλυτές.

Σε κάθε περίπτωση υπολογίζεται ότι λιγότερα από 200 containerships θα έχουν συστήματα scrubber την 1η/1/2020 που τίθεται σε ισχύ ο κανονισμός, όταν ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί 5.200 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

(naftemporiki.gr)