Στον «δρόμο» για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έχει μπει για τα καλά η Ευρώπη, με τις κυβερνήσεις αλλά και ιδιωτικές πρωτοβουλίες να κινούνται προς την κατεύθυνση ενός καθαρότερου περιβάλλοντος, ακολουθώντας την πορεία που έχει χαράξει η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή

Στη Γερμανία με απόφαση ανώτατου ομοσπονδιακού δικαστηρίου της χώρας, η Φραγκφούρτη υποχρεούται να αποκλείσει από το κέντρο της τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ παλαιότερης τεχνολογίας, την ίδια ώρα που ιδιωτική εταιρεία στο Παρίσι ανακοίνωσε την έναρξη των δραστηριοτήτων της με αντικείμενο την ενοικίαση ηλεκτροκίνητων δικύκλων πόλεως. Στη Γερμανία ανώτατο δικαστήριο της χώρας υποχρεώνει τη Φραγκφούρτη -το οικονομικό κέντρο της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης- να αποκλείσει τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ παλαιότερης τεχνολογίας που είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικοί για την ατμόσφαιρα από τον Φεβρουάριο του 2019, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση. Η απόφαση του δικαστηρίου του Βαϊσμπάντεν έρχεται μετά την προσφυγή της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Deutsche Umwelthilfe (DUH) και ακολουθεί τις ίδιες ακριβώς αποφάσεις δικαστηρίων σε Στουτγκάρδη και Ντίσελντορφ τον Φεβρουάριο έπειτα από καταγγελίες επίσης της οργάνωσης DUH (σηματοδοτώντας μία τεράστια αλλαγή στη Γερμανία), αλλά και της πρωτοβουλίας της πόλης του Αμβούργου να αποτρέψει τα περισσότερα ρυπογόνα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης.

Οι αποφάσεις αυτές των δικαστηρίων έχουν πολλαπλή σημασία, σύμφωνα με τον επικεφαλής της DUH Γιούργκεν Ρεσχ, καθώς δεν είναι μόνο ότι το περιβάλλον στις πόλεις επιβαρύνεται λιγότερο από την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά θα επιταχύνουν τη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ θα αναγκάσουν και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν περισσότερα για να αναπτύξουν λογισμικά και τεχνολογία με σκοπό να βελτιώσουν την απόδοση από πλευράς ατμοσφαιρικών ρύπων των κινητήρων παλαιότερης τεχνολογίας. Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου Βαϊσμπάντεν στο κέντρο της από πλευράς ατμοσφαιρικών ρύπων μπορούν να κυκλοφορούν μόνο τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ με προδιαγραφές Euro 6 και αποκλείονται τα αυτοκίνητα με κινητήρες προδιαγραφών Euro 4 και Euro 5. Ο αποκλεισμός αφορά περί το 25% των αυτοκινήτων που είναι επίσημα εγγεγραμμένα στον Δήμο Φρανκφούρτης και ένα σημαντικό αριθμό οχημάτων κατοίκων στα περίχωρα της πόλης.

Η Taxify στο Παρίσι

Κίνηση με ξεκάθαρο στόχο ένα πιο καθαρό περιβάλλον μπορεί να θεωρηθεί και αυτή της Taxify, η οποία από χθες ξεκίνησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, ενοικιάζοντας ηλεκτροκίνητα δίκυκλα πόλεως, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας. Η εσθονικής προέλευσης εταιρεία, η οποία παρέχει διαδικτυακές υπηρεσίες μετακίνησης και ανταγωνίζεται με εταιρείες όπως οι Uber και Lyft, θα διαθέτει τα ηλεκτρικά σκούτερ της μέσω εφαρμογής για κινητές συσκευές.

Σύμφωνα με τον CEO και συνιδρυτή της εταιρείας Μάρκους Βίλιγκ, μία στις πέντε κλήσεις για ταξί αφορούν διαδρομές μικρότερες των 3 χιλιομέτρων, οι οποίες είναι ιδανικές για να καλυφθούν με ένα ηλεκτρικό σκούτερ. «Το μεγάλο μας στοίχημα είναι να πείσουμε τη βάση των πελατών μας να κάνει τη μετάβαση από το ταξί στα δίκυκλα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

(πηγή: naftemporiki.gr)