Μετά το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου εμπορευματικού κέντρου υπογράφτηκε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και οδηγήθηκε, πριν από λίγες ημέρες, προς κύρωση στη Βουλή

Εφόσον εγκριθεί, ο συνολικός φάκελος του έργου θα αποσταλεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ για την τελική γνωμοδότηση και μετέπειτα, θα εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Η ανάδοχος κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair εκτιμάται ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ.

Στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά έργα για τις συνδυασμένες μεταφορές της Ελλάδας. Το μεγάλο μέγεθος του (δυνατότητα δόμησης 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων, με δυνατότητα παρέκκλισης στη δόμηση και στο ύψος, κατόπιν έκδοσης σχετικού ΠΔ), η χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεση του με τον λιμένα του Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.

Ταυτόχρονα, εντείνονται οι προσπάθειες του ΟΣΕ για τις συνδέσεις του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικές περιοχές.

Στο πρότυπο της συμφωνίας που υπεγράφη με την Motor Oil, ο Οργανισμός θα επιδιώξει αντίστοιχες συνδέσεις σε Κιλκίς, Σέρρες, Κομοτηνή και Οινόφυτα, υπό την προϋπόθεση ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα χρηματοδοτήσουν τα έργα διασύνδεσης των εγκαταστάσεών τους.

Το πιο πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύνδεση των εγκαταστάσεων που διατηρεί η Rail Cargo Logistics Goldair στη Σίνδο με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

O ΟΣΕ έχει ξεκινήσει σχετική συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, υπό την αιγίδα των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών. Συνολικά, υπάρχουν περί τις 75 αιτήσεις, ωστόσο δεν θεωρούνται όλες ούτε ενεργές, ούτε ώριμες προς υλοποίηση.

(metaforespress.gr)