Ο μοριακός ιχνηθέτης εισάγεται σε μικρή ποσότητα στο υγραέριο, ανιχνεύεται μόνο με εξειδικευμένο εξοπλισμό και δεν επηρεάζει τις ιδιότητες του καυσίμου, ή τη λειτουργία του κινητήρα. Οι έλεγχοι στα πρατήρια πραγματοποιούνται αιφνιδιαστικά από πιστοποιημένες κινητές μονάδες ελέγχου της εταιρείας.
Όπως εξήγησε ο κ. Χαριτόπουλος, βασικό κίνητρο για την παράνομη χρήση του βιομηχανικού υγραερίου (ή υγραέριο λοιπών χρήσεων) στην κίνηση οχημάτων είναι η χαώδης διαφορά του φόρου, καθώς για το μεν υγραέριο κίνησης είναι τα 430 ευρώ ανά μετρικό τόνο, ενώ για το υγραέριο λοιπών χρήσεων τα μόλις 65. Όπως τόνισε ο κ. Χαριτόπουλος, εκτός από τη σημαντική απώλεια εσόδων για το Δημόσιο, η χρήση βιομηχανικού υγραερίου προκαλεί προβλήματα απόδοσης στους κινητήρες, επειδή το autogas έχει διαφορετικές προδιαγραφές, καθότι εξευγενίζεται με την έγχυση μεγαλύτερης ποσότητας προπανίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο γενικός διευθυντής της Coral Gas, τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται μια στροφή των καταναλωτών προς το υγραέριο κίνησης, χάρη στο μειωμένο κόστους του σε σύγκριση με την βενζίνη, ή το πετρέλαιο. Είναι ενδεικτικό, είπε ο ίδιος, ότι οι επίσημες πωλήσεις υγραερίου κίνησης έφθασαν, πέρυσι, στους 215.000 μετρικούς τόνους, από 4,2 χιλ. τόνους το 2009 και προβλέπεται φέτος να διαμορφωθούν στους 210 χιλ. μτ. Ωστόσο η Coral Gas εκτιμά πως η πραγματική αγορά υγραερίου κίνησης ανήλθε, πέρυσι, σε 269 χιλ. τόνους και αναμένεται να φθάσει φέτος στους 275 χιλ. μετρικούς τόνους.
Ο αριθμός των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο κίνησης αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και από 860 το 2016, έφθασαν στα 1050 φέτος, αν και οι επίσημες πωλήσεις εμφανίζονται μειωμένες. Ερωτώμενος για τον όγκο των οχημάτων που κινούνται με autogas, στους ελληνικούς δρόμους, τον εκτίμησε στα περίπου 230.000 με 250.000 αυτοκίνητα.
Ο κ. Χαριτόπουλος ανέφερε, ακόμη, πως το μερίδιο της Coral στην αγορά υγραερίου κίνησης ανέρχεται σε 31%, με το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται, συνολικά, στο 27%, στην αγορά υγραερίου, με τον ίδιο να μην αρνείται πως η εταιρεία βλέπει θετικά την επέκταση της στις χώρες των Βαλκανίων, -βρίσκεται ήδη στην Κύπρο ενώ έχει τα δικαιώματα του σήματος Shell για Σκόπια, Σερβία και Αλβανία.
Η Coral Gas διάδοχος της Shell που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με τη Shell gas στο υγραέριο το 1965 και από το 2010 πέρασε στον έλεγχο του ομίλου Motor Oil Hellas, σήμερα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Από το 2010 έχει υλοποιήσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 38 εκ. ευρώ, ενώ φέτος και το 2019 προγραμματίζει ετήσιες επενδύσεις ύψους 5 εκ. ευρώ ετησίως.
Σε ερώτηση του Energia.gr για τις προοπτικές του υγραερίου κίνησης, εν όψει της υιοθέτησης, παγκοσμίως, της ηλεκτροκίνησης και για το κατά πόσο επηρεάστηκε η βιομηχανία καυσίμων από την κρίση, ο κ. Ελευθέριος Ιατρόπουλος, εμπορικός διευθυντής της Coral Gas, απάντησε πως, μεσοπρόθεσμα, η ζήτηση για το υγραέριο κίνησης θα αυξηθεί στην ελληνική αγορά, χάρη στην ανταγωνιστική τιμή του, ενώ, όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, είπε πως η ραγδαία μείωση της ζήτησης καυσίμων κίνησης και θέρμανσης «μάτωσε», πολλές εταιρείες του κλάδου που υποχρεώθηκαν να απολύσουν μεγάλο αριθμό εργαζομένων τους, ή να βάλουν λουκέτο.