Γιγαντιαία Γέφυρα Θα Συνδέει Χονγκ Κονγκ και Μακάο με την Ηπειρωτική Κίνα - Στα 20 δισ. Δολάρια το Κόστος

Γιγαντιαία Γέφυρα Θα Συνδέει Χονγκ Κονγκ και Μακάο με την Ηπειρωτική Κίνα - Στα 20 δισ. Δολάρια το Κόστος
energia.gr
Τρι, 23 Οκτωβρίου 2018 - 19:21

Μία γέφυρα που συνδέει το Μακάο και το Χονγκ Κονγκ, με την πόλη Ζουνχάι στην ενδοχώρα της Κίνας, της οποίας η κατασκευή κόστισε 20 δισεκατομμύρια δολάρια, πρόκειται να ανοίξει για το κοινό αυτή την εβδομάδα, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση, ύστερα από εννιά χρόνια, της πιο μακριάς υπερθαλάσσιας γέφυρας που στα χρονικά των παγκόσμιων κατασκευών

Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ αναμενόταν να παραστεί σε τελετή στη Ζουνχάι σήμερα, μαζί με άλλους ανώτατους αξιωματούχους από το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο. Η γέφυρα πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία αύριο, Τετάρτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγάλη γέφυρα, με μήκος 55 χιλιομέτρων, επρόκειτο να ανοίξει το 1916, αλλά επανειλημμένες καθυστερήσεις ανάγκασαν τους κατασκευαστές να παραδώσουν το έργο στο κοινό, φέτος. Η γέφυρα αποτελεί σημαντικό σημείο του κινεζικού προγράμματος ανάπτυξης της μεγαλύτερης περιοχής του Κόλπου, που καλύπτει έκταση 56.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων στη νότια Κίνα και περιλαμβάνει έντεκα πόλεις, ανάμεσα στις οποίες το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, όπου κατοικούν 68 εκατομμύρια άνθρωποι.

Όσοι τάχθηκαν υπέρ της κατασκευής της γέφυρας επισημαίνουν ότι το έργο θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού από τη μία πόλη στην άλλη, από τις τρεις ώρες που είναι σήμερα, στα τριάντα λεπτά, γεγονός που θα διευκολύνει τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες να κινούνται με ευχέρια στην περιοχή.

«Με τη γέφυρα, ο χρόνος ταξιδιού ανάμεσα στο Χονγκ Κονγκ και στην περιοχή του ανατολικού δέλτα του ποταμού Περλ θα συντμηθεί πάρα πολύ και θα μπορεί να ολοκληρωθεί με τρεις ώρες οδήγηση από το Χονγκ Κονγκ», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών της πόλης, Φρανκ Τσαν.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις πολλαπλές αναφορές σε ώρες οδήγησης, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών οχημάτων στο Χονγκ Κονγκ δεν θα μπορούν να διασχίζουν τη γέφυρα χωρίς ειδική άδεια. Οι περισσότεροι οδηγοί θα πρέπει να σταθμεύουν στον λιμένα του Χονγκ Κονγκ και να μεταφέρονται στα ειδικά λεωφορεία ή να ενοικιάζουν συγκεκριμένα αυτοκίνητα από τη στιγμή που θα περάσουν τον έλεγχο μετανάστευσης. Η μεταφορά με λεωφορείο κοστίζει οκτώ έως δέκα δολάρια αναλόγως της ώρας του ταξιδιού.

Πάντως η κατασκευή αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, καθώς επικρίθηκε στο Χονγκ Κονγκ, επειδή δεν επιθυμούσαν οι κάτοικοι τη μεγαλύτερη διασύνδεση τόσο με το Μακάο όσο και με τη Ζουχάι, ενώ εκφράστηκαν και φόβοι πως η έλευση υπερβολικά πολλών τουριστών από την ηπειρωτική Κίνα, θα έκανε το Χονγκ Κονγκ να ασφυκτιά.

Το 2016 έφτασαν στο Χονγκ Κονγκ 56,7 εκατομμύρια τουρίστες. Για τους επικριτές της κινεζικής κυβέρνησης η γέφυρα θεωρείται ένα εργαλείο που θα φέρει το Χονγκ Κονγκ κοντύτερα στο Πεκίνο. Οι ενάντιοι επισημαίνουν, ακόμη ότι δαπανήθηκαν πάρα πολλά χρήματα από την πρώην βρετανική αποικία ονγκ Κονγκ, πάνω από εννέα δισεκατομμύρια δολάρια, σε μια στιγμή που αντιμετωπίζει οξύ στεγαστικό πρόβλημα και φτώχεια.