Αυτό αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν στενά την υπόθεση, με τις ίδιες να συμπληρώνουν επίσης, ότι ίσως κι εντός της εβδομάδας η ΔΕΠΑ θα έχει κάνει τις προτάσεις της στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το split της εταιρίας προκειμένου να ξεκινήσουν από το ΤΑΙΠΕΔ οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης.
Ειδικότερα, κι ως γνωστόν, η εξαγορά του 49% που κατείχε η Shell στην ΕΠΑ Αττικής βρίσκεται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις. Η υπόθεση έχει περάσει στο στάδιο της πλήρους διερεύνησης από τις 17 Σεπτεμβρίου, διαδικασία η οποία σύμφωνα με τη νομοθεσία μπορεί να διαρκέσει έως και 45 ημέρες προκειμένου να εισαχθεί από τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού στην ολομέλεια της Επιτροπής. Η προθεσμία αυτή λήγει σε τρεις μέρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η εισήγηση της γενικής διεύθυνσης, η οποία αν και προβλέπονταν να έχει ετοιμαστεί τις προηγούμενες μέρες, εντούτοις, δεν ολοκληρώθηκε καθώς κατατέθηκε υπόμνημα με επισημάνσεις από «τρίτο πρόσωπο». Πληροφορίες θέλουν να είναι η Motor Oil. Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να συνεκτιμηθούν από τη γενική διεύθυνση προκειμένου να εκδώσει το πόρισμα της. Η εισήγηση, δεν αποκλείεται να είναι έτοιμη ίσως και αυτήν την εβδομάδα, αναφέρουν πηγές, ώστε μετά να ακολουθήσει η διαδικασία των ακροάσεων και στη συνέχεια η έκδοση της τελικής απόφασης.
Πώς θα πουληθεί η εταιρία
Με βάση τη συμφωνία κυβέρνησης – δανειστών, η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ προβλέπεται να γίνει με έναν ξεχωριστό τρόπο, καθώς η κυβέρνηση θέλει τη διατήρηση του ελέγχου των δικτύων φυσικού αερίου.
Σημειωτέον ότι η ΔΕΠΑ έχει υπό τον έλεγχο της την Εταιρία Διανομής Αερίου Αττικής, τη ΔΕΔΑ (δίκτυα υπόλοιπης Ελλάδας), το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, τα διεθνή projects αγωγών, την ΕΠΑ Αττικής και τις διεθνείς συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου με Gazprom, Sonatrach και Botas. Η ΔΕΠΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται εντός της εβδομάδας να στείλει τα σενάρια για το σπάσιμο της εταιρίας προκειμένου να ξεκινήσει η αποκρατικοποίηση.
Το επικρατέστερο είναι να αποσχιστούν από τη δημόσια επιχείρηση οι συμμετοχές της στις εταιρίες δικτύων διανομής με τη δημιουργία μίας εταιρίας. Σε αυτήν δηλαδή θα μπουν οι ΕΔΑ και η ΔΕΔΑ.
Σε άλλη ξεχωριστή εταιρία θα περάσουν τα διεθνή επενδυτικά σχέδια (π.χ. αγωγός Ελλάδας – Ιταλία, IGB κλπ.). Η δεύτερη δεν αποκλείεται να είναι μητρική της πρώτης των δικτύων διανομής ή μπορεί και το αντίστροφο.
Σκοπός της κυβέρνησης είναι να πουληθεί το μειοψηφικό πακέτο των μετοχών, το 49% της εταιρίας των δικτύων διανομής, ενώ στην άλλη το Δημόσιο να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχο. Στη ΔΕΠΑ πια, θα απομείνει η ΕΠΑ Αττικής και οι διεθνείς συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου. Σε αυτή θα πουληθεί το 51% με το Δημόσιο να διατηρεί το δικαίωμα βέτο στις αποφάσεις για τα διεθνή συμβόλαια.
Πρώτη αποκρατικοποίηση που θα τρέξει θα είναι αυτή της ΔΕΠΑ. Σημειωτέον ότι μέτοχοι της επιχείρησης είναι με 65% το ΤΑΙΠΕΔ και με 35% τα Ελληνικά Πετρέλαια.
(euro2day.gr)