Επενδύσεις 44 δισ. Ευρώ για Ηλεκτρικά και Αυτόνομα Οχήματα από την Volkswagen Έως το 2023

Επενδύσεις 44 δισ. Ευρώ για Ηλεκτρικά και Αυτόνομα Οχήματα από την Volkswagen Έως το 2023
energia.gr
Δευ, 19 Νοεμβρίου 2018 - 14:48

Τρία χρόνια μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου dieselgate, η Volkswagen περνάει για τα καλά στην αντεπίθεση αυξάνοντας στα 44 δισ. ευρώ τις επενδύσεις που θα κάνει μέχρι και το 2023 , ώστε να εισέλθει στην εποχή των ηλεκτρικών, αυτόνομων και συνδεδεμένων στο Ίντερνετ αυτοκινήτων

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων και οι Porsche, Audi, Skoda, Seat, αύξησε κατά 10 δις. ευρώ, σε σχέση με τα σχέδια που είχε ανακοινώσει πέρυσι, τις επενδύσεις που θα κάνει στη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πλέον, σκοπεύει να παρουσιάσει περισσότερα από 50 πλήρως ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Περίπου 15 δις. θα επενδυθούν στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ θα γίνουν σημαντικές επενδύσεις σε νέα εργοστάσια, εξοπλισμό.

Παράλληλα, η VW θα εφαρμόσει σχέδιο σκληρών περικοπών δαπανών, ώστε να απελευθερώσει τα κεφάλαια που έχει ανάγκη για την στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, παρ’ όλο που θα αυξήσει τις επενδύσεις, φιλοδοξεί να περιορίσει, το 2020, τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες στο 6% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 6,4% το 2017. Η διοίκηση της εταιρείας ελπίζει πως με το νέο σχέδιο επενδύσεων και περικοπής δαπανών θα καταφέρει να αποκτήσει την ευελιξία που χρειάζεται, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, τον εμπορικό πόλεμο και την επιβολή δασμών και την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήδη BMW και Daimler έχουν αναθεωρήσει προς το χειρότερο τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις του 2018, ενώ Toyota καιGeneral Motors έχουν παρουσιάσει καλά αποτελέσματα.

Υπό την καθοδήγηση του Χέρμπερτ Ντις, νέου διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, ο οποίος παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο επενδυτικό σχέδιό του, η εταιρεία έγινε περισσότερο δεκτική σε νέες συνεργασίες, ώστε να μοιραστεί το κόστος ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. Ο Ντις δήλωσε πως οι συνομιλίες με τη Ford εξελίσσονται ικανοποιητικά, ενώ η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα εξακολουθήσει να αποτελεί ανταγωνιστή. Η Volkswagen πραγματοποιεί τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων της στην Ευρώπη και στην Κίνα. Το μερίδιο αγοράς που κατέχει στη Βρετανία ανέρχεται στο 21%, γεγονός που την καθιστά ευάλωτη στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία μεταξύ Λονδίνου και Βρυξελλών και οδηγηθούμε σε άτακτη έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τον Μάικλ Ντιν, αναλυτή του Bloomberg Intelligence.

Τον  Οκτώβριο οι παγκόσμιες πωλήσεις ελαφρών οχημάτων μειώθηκαν κατά 3,8% εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης στην Κίνα, αλλά και λόγω της μείωσης της παραγωγής στην Ευρώπη, καθώς οι εταιρείες δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο νέο παγκόσμιο πρότυπο εκπομπής αερίων ρύπων. Τα πρώτα δύο χρόνια μετά το ξέσπασμα του dieselgate η VW ήταν μάλλον απρόθυμη να στραφεί  στα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αγορά στην οποία κυριαρχεί η αμερικανική Tesla. Ωστόσο στη διάρκεια του περασμένου έτους είδαμε σημαντική μεταστροφή της VW αλλά και πολλών ακόμη αυτοκινητοβιομηχανιών (Mercedes – Benz, BMW, Volvo) προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την αρχή του έτους η μετοχή της Volkswagen έχει υποχωρήσει κατά 11% και η κεφαλαιοποίησή της έχει περιοριστεί στα 73 δις. ευρώ, με την Tesla να την πλησιάζει έχοντας κεφαλαιοποίηση σχεδόν 51 δις. ευρώ, υψηλότερη από αυτή της Ford.