Πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με τον ναυπηγικό όμιλο της Νοτίου Κορέας Hyundai Heavy Industries, για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), βρίσκεται ο Όμιλος Λάτση.

Η κίνηση αυτή είχε προαναγγελθεί από τον ίδιο τον κ. Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση λίγες ημέρες πριν από τα Ποσειδώνια, όταν μιλώντας στους δημοσιογράφους απάντησε θετικά αναφορικά με την είσοδο του ομίλου στα LNG Carriers σε σχετική ερώτηση της «Ν». Πηγές από την αγορά, που δεν διαψεύδονται αρμοδίως, αναφέρουν ότι ο όμιλος συζητά τη ναυπήγηση δύο πλοίων, αλλά μέχρι στιγμής έχει κλείσει τη χρονοναύλωση μόνο του ενός για πέντε χρόνια με την ολλανδική πολυεθνική Trafigura. Σύμφωνα με το Tradewinds, η οριστική συμφωνία με τα ναυπηγεία θα υπογραφεί όταν κλείσει η ναύλωση και του δεύτερου πλοίου.

Την είσοδο στον κλάδο μεταφοράς LNG είχε προαναγγείλει ο κ. Κασιδόκωστας- Λάτσης μιλώντας τον  περασμένο Ιούνιο σε δημοσιογράφους, με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2018, όταν απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ν» σημείωσε ότι η επέκταση στα LNG Carriers είναι φυσικό να είναι το επόμενο βήμα για τη ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου.

 

Πενταετές πρόγραμμα

«Πρόσφατα ολοκληρώσαμε ένα πενταετές ναυπηγικό πρόγραμμα που περιελάμβανε 24 νεότευκτα πλοία  μεταφοράς προϊόντων αργού (product tankers) και μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers). Είμαστε  ένας όμιλος που επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία στο περιβάλλον και στη ναυτιλία εστιάζει στη μεταφορά ‘’καθαρών’’ ενεργειακών προϊόντων. Πιστεύω ότι είναι χρέος της δικιάς μας γενιάς να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των προϊόντων και στον τομέα αυτό η Latsco θα πρωταγωνιστήσει» είχε αναφέρει τότε ο κ. Λάτσης.

 

Ο στόλος της Latsco

Ήδη, ο στόλος της Latsco από το 2012 έχει τριπλασιασθεί και φτάνει τώρα τα 27 πλοία, που είναι product tankers (18 πλοία) και LPG Carriers (εννέα πλοία), όλα δηλαδή πλοία που αφορούν μεταφορά «καθαρών» καυσίμων. Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο, το επόμενο βήμα της Latsco θα είναι σίγουρα στα LNG Carriers, ανέφερε ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης. Για τον ίδιο ωστόσο ιδιαίτερη σημασία έχουν και οι καθαρά επενδυτικές κινήσεις (asset play) στη ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού.

 

Η κοινοπραξία Ivy

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε η κοινοπραξία Ivy Shipping LLC, από τον ίδιο και άλλους επενδυτές, που εστιάζει στον κλάδο των φορτηγών πλοίων, ενώ πριν από δύο μήνες δημιουργήθηκε μία νέα κοινοπραξία στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η οποία έχει στόχο την αγορά των crude tankers.

Η πρώτη κίνηση της συγκεκριμένης κοινοπραξίας αφορούσε την απόκτηση δύο δεξαμενόπλοιων aframax από την Chandris Hellas, σε μια συμφωνία συνολικού ύψους περίπου 50 εκατ. δολαρίων. Όπως είπε ο κ. Κασιδόκωστας – Λάτσης «θα υπάρξουν και άλλες κινήσεις στον τομέα των ξεδαμενόπλοιων, καθώς θα αξιοποιηθεί το σημερινό momentum της αγοράς».

 

Καινοτομία της CMM

Σημειώνεται ότι στον όμιλο της Latsco ανήκει και η Consolitaded Marine  Management (CMM), εταιρεία διαχείρισης του στόλου της Latsco. Η CMM είναι η πρώτη εταιρεία με πλοία LPG που πιστοποιήθηκε με το Green Award. Η πρώτη επενδυτική κίνηση του κ. Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση ως asset player σημειώθηκε τον Αύγουστο του 2017, όταν συνέστησε την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC, η οποία αγόρασε τέσσερα supramax, 6ετίας, κατασκευασμένα σε γιαπωνέζικο ναυπηγείο. Ο κ. Κασιδόκωστας -Λάτσης σχολίασε τότε : «Το 2014  θέσαμε ως στόχο την αύξηση του στόλου μας στα LPG και τα δεξαμενόπλοια, που είναι ο παραδοσιακός χώρος δραστηριοποίησής μας. Τρία χρόνια μετά ο στόχος έχει επιτευχθεί με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες, αποφασίσαμε να διευρύνουμε τις δραστηριότητες μας στον τομέα των φορτηγών πλοίων με τη συνεργασία πολύ σημαντικών, διεθνών, στρατηγικών επενδυτών. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τη συνεργασία αυτή και με μεγάλη αυτοπεποίθηση προσβλέπουμε στην επίτευξη των νέων στόχων που από κοινού θέσαμε».

 

(«ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)