Οι Δημοτικές αρχές της Μαδρίτης απαγόρευσαν την κυκλοφορία των ρυπογόνων αυτοκινήτων στην πόλη, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υψηλής ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Πιο συγκεκριμένα, τα παλαιότερου τύπου βενζινοκίνητα οχήματα, δηλαδή, εκείνα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2000, καθώς και τα ντιζελοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, εκείνα που έλαβαν άδεια κυκλοφορίας πριν από το 2006, παύουν να κυκλοφορούν εντός του δακτυλίου της πρωτεύουσας της χώρας. Τα οχήματα που επηρεάζει η απόφαση του Δήμου Μαδρίτης αποτελούν το 17% του συνόλου των αυτοκινήτων της πόλης.

Η δημοτική αρχή ανακοίνωσε, πάντως, το μεσημέρι ότι η απαγόρευση θα αρθεί, αύριο Πέμπτη, καθώς διαπιστώθηκε μείωση των ρυπογόνων σωματιδίων και έχουν βελτιωθεί οι καιρικές συνθήκες.

Ο νέος κανονισμός για την αντιμετώπιση της ρύπανσης στη Μαδρίτη έχει τεθεί σε ισχύ από τον Οκτώβριο. Το επίπεδο "1", του κανονισμού προβλέπει τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων στον περιφερειακό άξονα της πόλης, ενώ το επίπεδο "2", δηλαδή αυτό που ενεργοποιήθηκε σήμερα, για πρώτη φορά στα χρονικά της ισπανικής πρωτεύουσας, απαγορεύει την κυκλοφορία των πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων στο κέντρο της.

Στα τέλη Νοεμβρίου ο δήμος εφάρμοσε και άλλο ένα δρακόντειο μέτρο, περιορίζοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων κατά 40%. Η πόλη ακολουθεί έτσι, αν και με αυστηρότερους όρους, το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων. Στο Λονδίνο, τη Στοκχόλμη και το Μιλάνο, οι οδηγοί μπορούν να εισέρχονται στο ιστορικό κέντρο, μόνο, όμως, αφού πληρώσουν τέλη διέλευσης.