H κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των σκούτερ, των ηλεκτρικών ποδηλάτων, των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των χόβερμπορντ στην Ολλανδία, καθώς και η πολύπλοκοι κανόνες χρήσης που ισχύουν καθιστούν αδύνατη τη διαφύλαξη των ποδηλατοδρόμων, προειδοποίησε ο αρχηγός της αστυνομίας.

Το Αμστερνταμ, η Χάγη, η Ουτρέχτη και το Ρότερνταμ σπεύδουν να θεσπίσουν νόμους σχετικά με το ποια οχήματα επιτρέπονται στις λωρίδες κυκλοφορίας, κάνοντας τους πάντες να μπερδευτούν. Την Τρίτη, το Αμστερνταμ ανακοίνωσε ότι τα βραδύτερα ηλεκτρικά ποδήλατα θα απαγορευτούν από τους ποδηλατοδρόμους από τον Απρίλιο.

Η Ουτρέχτη σχεδιάζει να εφαρμόσει σχετική απαγόρευση από του χρόνου. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα Biro, που είναι τετράτροχα διθέσια ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία πιάνουν ταχύτητες μέχρι 20 χλμ./ώρα, μπορούν ακόμα να κινούνται στους ποδηλατοδρόμους σε οποιοδήποτε μέρος της χώρας. Αυτή η έκρηξη κάθε είδους οχήματος στους ολλανδικούς δρόμους θεωρείται απειλή για τη δημόσια ασφάλεια. Το 2017, για πρώτη φορά, ο αριθμός των θανάτων στην Ολλανδία ήταν υψηλότερος για τους ποδηλάτες συγκριτικά με τους επιβαίνοντες στα οχήματα. Η Ολλανδική Στατιστική Υπηρεσία αναφέρει ότι σκοτώθηκαν 57 οδηγοί ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ο αριθμός είναι υψηλότερος κατά 17 θανάτους σε σχέση με το 2016.

«Είναι αδύνατο για την αστυνομία να διατηρήσει την τάξη», επισημαίνει ο Γκέριτ βαν ντε Καμπ της ένωσης Ολλανδών αστυνομικών. «Διερωτώμαι κατά πόσον και οι ίδιοι οι πολίτες γνωρίζουν την κατάσταση της κυκλοφοριακής κίνησης. Ακόμα και οι αστυνομικοί πολύ συχνά την αγνοούν. Είναι μια απολύτως ασαφής κατάσταση».

Οι ποδηλατόδρομοι που βρίσκονται στις μεγάλες πόλεις της Ολλανδίας είναι αδιάβατοι κατά τις ώρες αιχμής, καθώς ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται σε αυτούς αυξήθηκε κατακόρυφα. Μόνο την τελευταία δεκαετία, ο αριθμός των μοτοποδηλάτων διπλασιάστηκε για να φθάσει τα 720.000!

Στις 8 Απριλίου 2019, τα μοτοποδήλατα δεν θα μπορούν να κινούνται στους ποδηλατοδρόμους, στο δαχτυλίδι Α10 του Άμστερνταμ, ενώ αναμένεται να ΄ληφθούν ανάλογα μέτρα και στην Ουτρέχτη.