Η Συγχώνευση Daewoo- Huyndai Δημιουργεί το Μεγαλύτερο Ναυπηγικό Όμιλο στον Κόσμο

Η Συγχώνευση Daewoo- Huyndai Δημιουργεί το Μεγαλύτερο Ναυπηγικό Όμιλο στον Κόσμο
energia.gr
Πεμ, 14 Φεβρουαρίου 2019 - 16:40

Ενας νέος κολοσσός δημιουργείται στον ναυπηγοκατασκευαστικό κλάδο, μετά τη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών Hyundai Ηeavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, που φέρεται να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές από την Κίνα και την Σιγκαπούρη, εφόσον, βέβαια, η συμφωνία εγκριθεί από τις αρχές ανταγωνισμού.

Η συμφωνία, αξίας 2,1 τρισ. γουόν. ήτοι 2 δισ. δολάρια, θα υλοποιηθεί με ανταλλαγή μετοχών. Οι δύο εταιρείες, πρώτη και δεύτερη παγκοσμίως, που συναπαρτίζουν τον νέο όμιλο, θα ελέγχουν, πλέον, άνω του 20% της αγοράς. Η απόφαση για τη συνένωση δυνάμεων λαμβάνεται σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία οι ναυπηγοκατασκευαστικές εταιρείες ανακάμπτουν, ύστερα από μια περίοδο σοβαρής εξασθένησης, η οποία τις επέφερε χιλιάδες απολύσεις και κατέστησε αναγκαία τη διάσωση, με κρατικά κεφάλαια, της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.

Η κρατική τράπεζα της Νότιας Κορέας Korea Development Bank ελέγχει μερίδιο 55,7% στην Daewoo και έχει διευκρινίσει ότι σκοπεύει να το πωλήσει και να συσπειρώσει τις τρεις μεγαλύτερες ναυπηγοκατασκευαστικές της χώρας σε δύο. Πέραν των Hyundai και Daewοo, η τρίτη μεγαλύτερη είναι η Samsung Heavy Industries. O συνδυασμός των δύο πρώτων θα συντείνει στην άμβλυνση του ανταγωνισμού και στην περιστολή της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, που είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών των πλοίων. Τα σχετικά ανέφερε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Korea Development Bank Λι Ντογκ Γκαλ. «Η συγχώνευση Hyundai και Daewoo αναμένεται να τονώσει την ανταγωνιστικότητα της Daewοo, αυτή τη στιγμή, που απειλείται από τους παίκτες της Κίνας και της Σιγκαπούρης», δήλωσε.

Ο νέος όμιλος στη ναυπήγηση θα ελέγχει το 21,2% της διεθνούς αγοράς, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η ιαπωνική Imabari Shipbuilding με ποσοστό 6,6%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Clarksons Research. Oπως τόνισε ο Λι Ντογκ Γκαλ, θα χρειαστούν μήνες για να εγκριθεί η συγχώνευση από τις αντίστοιχες αρχές ανταγωνισμού των χωρών όπου δραστηριοποιούνται οι Hyundai και Daewoo. Εξ ου και ο ίδιος διερευνά την εναλλακτική να εξαγοραστεί η Daewoo από την άλλη νοτιοκορεατική ναυπηγοκατασκευαστική της Samsung – αυτό θα μπορούσε να γίνει εάν δεν ευοδωθεί η αρχική συγχώνευση.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, η τιμή της μετοχής της Daewoo κατέγραψε, αρχικά, άλμα 22%, αν και έκλεισε με ισχνά κέρδη 2,5%. Αντιθέτως, η τιμή των μετοχών του ομίλου συμμετοχών της Hyundai Heavy Industries Holdings και της θυγατρικής της ναυπηγοκατασκευαστικής Hyundai Heavy Ιndustries υποχώρησαν σχεδόν 4%. Οι επενδυτές ανησυχούν μήπως το τίμημα εξαγοράς της πρώην προβληματικής Daewoo αποδειχθεί ιδιαίτερα υψηλό. Σημειωτέον, ότι η νοτιοκορεατική ναυπηγική βιομηχανία αντιστοιχεί στο 7% των εξαγωγών, καθώς και της απασχόλησης. 

Εν μέσω αυτής της...κοσμογονίας, τα συνδικάτα εργαζομένων στις δύο εταιρείες προγραμματίζουν μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις με αίτημα την ακύρωση της συμφωνίας συγχώνευσης.