Καμιά από τις εκκρεμότητες για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) δεν έχει κλείσει, με τα χρονοδιαγράμματα να έχουν ξεφύγει κατά πολύ από τον αρχικό προγραμματισμό. Τα ζητήματα της διάσπασης της υφιστάμενης ΔΕΠΑ σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, καθώς και η πρόσληψη των περίπου 200 συμβασιούχων στις θυγατρικές του Ομίλου παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα, με την προκήρυξη του διαγωνισμού για το «πακέτο» της Εμπορίας να αποτελεί, για την ώρα, το ζητούμενο.

Σχετικά με τους συμβασιούχους, η διοίκηση του ομίλου της ΔΕΠΑ, αν και έχει διαβεβαιώσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την πρόσληψή τους, κατά παρέκκλιση του ΑΣΕΠ, παραπέμπει το ζήτημα στις διοικήσεις των θυγατρικών της, δηλαδή στην Αέριο Αττικής ΑΕ (πρώην ΕΠΑ Αττικής), στην Εταιρεία Διανομής Αττικής (ΕΔΑ Αττικής), καθώς και στη Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (τη γνωστή ΔΕΔΑ που δραστηριοποιείται στα δίκτυα εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας).

Όσον αφορά στους μόνιμους υπαλλήλους, η κατανομή τους στις δύο εταιρείες που θα δημιουργηθούν φαίνεται ότι έχει κλείσει.  Σε κάθε περίπτωση, τα σωματεία των εργαζομένων σε ψήφισμά τους κατήγγειλαν ότι ο διαχωρισμός του προσωπικού έχει αποφασιστεί χωρίς να έχουν θεσπιστεί αντικειμενικά κριτήρια και χωρίς την ελάχιστη συμμετοχή των άμεσα θιγόμενων, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το μέλλον των μεγάλων πρότζεκτ της εταιρείας.

Πέρα από τα θέματα που αφορούν στο προσωπικό, ακόμη δεν έχει καθοριστεί το ποσό που πρέπει να μεταφερθεί στη ΔΕΠΑ Υποδομών από τα διαθέσιμα της υφιστάμενης ΔΕΠΑ.  Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει εισήγηση της Διοίκησης της ΔΕΠΑ για μεταφορά περίπου 70 με 80 εκατ. ευρώ.  Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι, οι μέτοχοι της ΔΕΠΑ (τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και τα ΕΛΠΕ) αλλά και η κυβέρνηση έχουν ζητήσει από τη διοίκηση του ομίλου, σαφείς διαβεβαιώσεις για τη βιωσιμότητα των δύο νέων εταιρειών, οι οποίες θα προκύψουν από το σπλιτ του ομίλου.

Παράλληλα, σε εκκρεμότητα παραμένουν ζητήματα που αφορούν επεκτάσεις δικτύων, την αεριοκίνηση, συμμετοχές και δεσμεύσεις για έργα υποδομών κλπ, την ίδια ώρα που το μερίδιό της ΔΕΠΑ στη αγορά εκτιμάται ότι εντός του 2019 θα κυμανθεί στο 50%.

Η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού πώλησης για το 50,1% της ΔΕΠΑ Εμπορίας _ ο  οποίος θα προηγηθεί εκείνου για το μειοψηφικό πακέτο της ΔΕΠΑ Υποδομών – σύμφωνα με τα όσα διαρρέονται από στελέχη της κυβέρνησης, αναμένεται ότι θα  δημοσιευθεί από  το ΤΑΙΠΕΔ εντός του Μαΐου, αν και πηγές της αγοράς μεταθέτουν το χρονοδιάγραμμα για μετά τις επικείμενες εκλογές, καθώς ο ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και το επιχειρησιακό πλάνο αποτελεί ακόμη βασική εκκρεμότητα.