Μπορεί η επιχείρηση να ισχυρίζεται ότι έχει καταφέρει να βελτιώσει την εισπραξιμότητα και να έχει μειώσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ωστόσο παραμένουν  μεγάλο «αγκάθι» για την επιχείρηση, καθώς μόνο τα χρέη των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρήσεων αγγίζουν τα 1,7 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της ΔΕΗ «το 2018, οι δράσεις της Εταιρείας για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας οδήγησαν σε μείωση των ληξιπροθέσμων οφειλών και αντιστροφή προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ύψους € 169,7 εκατ. ενώ το 2017 είχαν σχηματιστεί προβλέψεις € 28,9 εκατ. Η θετική επίδραση του γεγονότος αυτού στα αποτελέσματα του 2018 ανήλθε σε € 198,6 εκατ.». Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2016 οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις είχαν αυξηθεί κατά 417, 3 εκατ. ευρώ.

Το φαινόμενο των ανείσπρακτων οφειλών έχει διογκωθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω και της οικονομικής κρίσης, ωστόσο μεγάλα είναι και τα χρέη που έχουν αφήσει οι λεγόμενοι «τελικοί πελάτες», όσοι δηλαδή έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση του ακινήτου τους, έχοντας όμως στο μεταξύ πολλοί από αυτούς μεταφερθεί σε άλλους παρόχους. Η ΓΕΝΟΠ σε ανακοίνωσή της μάλιστα χαρακτήρισε το θέμα μια «βραδυφλεγή βόμβα» για την ίδια την επιχείρηση και χρειάζονται, όπως ανέφερε, επειγόντως μέτρα. Η Qualco, ως σύμβουλος της ΔΕΗ, το τελευταίο χρόνο εκπόνησε ένα σχέδιο για την βελτίωση της εισπραξιμότητας της ΔΕΗ, καταφέρνοντας σύμφωνα με πληροφορίες, να εισπράξει 300 εκατ. ευρώ.

Δεν παύει όμως το πρόβλημα εκτός από οικονομικό να είναι και κοινωνικό, καθώς πολλά νοικοκυριά αδυνατούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές ανάγκες, αλλά και στην κάλυψη των εξόδων τους, όπως του ηλεκτρικού ρεύματος. Παράλληλα, πολλές ενώσεις καταναλωτών εξέδωσαν το τελευταίο διάστημα ανακοινώσεις ζητώντας να μειωθούν οι χρεώσεις στα τιμολόγια ρεύματος (ΥΚΩ, κλπ), ενώ συχνά είναι και τα κρούσματα επιθέσεων σε υπαλλήλους της ΔΕΗ, από πολίτες. Επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό κοινωνικό θέμα που θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της η κυβέρνηση. Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η δυνατότητα που έχουν όσοι καταναλωτές πληρούν τα κριτήρια για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Η προθεσμία ένταξης στο ΚΟΤ λήγει στις 31/7. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΗΔΙΚΑ σε σύνολο 92.082 αιτήσεων της κατηγορίας ΚΟΤ Α (όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις για την χορήγηση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης) έχουν εγκριθεί 63.814, δηλαδή το 69%, ενώ έχει ακυρωθεί το 13% των αιτήσεων. Εγκεκριμένες αιτήσεις μονογονεϊκών οικογενειών είναι 4.522,  εγκεκριμένες αιτήσεις ΑμεΑ είναι 3.221, ενώ ατόμων με ανάγκη μηχανικής υποστήριξης 111. Σε ό,τι αφορά την κατηγορία ΚΟΤ Β σε σύνολο 494.107 αιτήσεων έχουν εγκριθεί 216.072, δηλαδή το 44%, ενώ δεν εγκρίθηκαν 106.753, το 22%. Εγκεκριμένες αιτήσεις μονογονεϊκών είναι 13.209, εγκεκριμένες αιτήσεις ΑμεΑ 21.990 και ατόμων με ανάγκη μηχανικής υποστήριξης 2.152.