Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας τοποθέτησαν ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή του μοντέλου, στο καπώ, στο πίσω παράθυρο και στην αεροτομή, με σκοπό να έχουν στη διάθεσή τους όσο το δυνατόν περισσότερα τετραγωνικά εκατοστά ηλιακών συλλεκτών. Το ηλεκτρικό ρεύμα που συλλέγεται μεταφέρεται κατευθείαν στη μπαταρία του κινητήρα, έτσι ώστε το Prius να μπορεί να φορτίζεται όταν κινείται ή ακόμη και όταν είναι σταθμευμένο.
Σε μία καλή μέρα, με αρκετή ηλιοφάνεια, οι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι η ηλιακή ενέργεια μπορεί να κινήσει το Prius για απόσταση μέχρι 56 χιλιόμετρα. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος, με την αυτονομία να κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Σε αυτήν την περίπτωση το Prius θα πρέπει να συνδεθεί στην πρίζα προκειμένου να αποκτήσει την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνησή του.
Σημειώνεται, ότι ο βασικός κορμός του αυτοκινήτου είναι γεμάτος με μπαταρίες για τους ηλιακούς συλλέκτες, προσθέτοντας επιπλέον βάρος περίπου 80 κιλών. Το σίγουρο είναι ότι οι συσχετισμοί στο μέλλον θα αλλάξουν, όπως και όταν οι μπαταρίες γίνουν ελαφρύτερες και πιο αποδοτικές. Οι επικεφαλής μηχανικοί της Toyota, παρά τις έρευνες και τις δοκιμές που κάνουν, αναφέρουν ότι η τελειοποίηση του μοντέλου θα χρειαστεί αρκετά χρόνια.