Μετά την αποτυχία στις συνομιλίες που είχε με την γαλλική Renault, η ιταλοαμερικανική βιομηχανία Fiat Chrysler Automobiles βρίσκεται και πάλι σε συνομιλίες με την επίσης γαλλική Peugeot και τον όμιλο PSA για μία πιθανή συγχώνευση.

Σύμφωνα με την Wall Street Journal μια συμφωνία μεταξύ της FCA και της PSA θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα «υπερατλαντικό γίγαντα αυτοκινήτων αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων».
Ένα από τα σενάρια που αναφέρονται σε σχέση με τη συνεργασία είναι η δημιουργία νέας εταιρείας με τη συγχώνευση ίσου αριθμού μετοχών. Ο CEO της PSA, Carlos Tavares, θα διατηρούσε τον ίδιο τίτλο στη νέα εταιρεία, ενώ ο πρόεδρος της FCA, John Elkann, θα αναλάβει επίσης τον ίδιο ρόλο, ανέφερε η WSJ.
«Δεν σχολιάζουμε φήμες στην αγορά», τόνισε ένας εκπρόσωπος της PSA, ενώ την ίδια στάση κράτησε και εκπρόσωπος της FCA.

Η Fiat Chrysler αναζητούσε έναν εταίρο με στόχο τη συγχώνευση ήδη από το 2015, όταν ο τότε CEO του ομίλου Sergio Marchionne προσπάθησε ανεπιτυχώς να έρθει σε συμφωνία με τη General Motors. 

Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες (PSA, FCA) είχαν συζητήσει νωρίτερα φέτος την πιθανότητα συνεργασίας, πριν η Fiat Chrysler προτείνει συγχώνευση ύψους 35 δισ.δολ.  με τη Renault.

Ένας συνδυασμός FCA και PSA, "από την άποψη του όγκου, θα είχε νόημα", έγραφε νωρίτερα φέτος ο Richard Hilgert, αναλυτής μετοχών της Morningstar Inc. Μαζί, θα παράγουν σχεδόν 9 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, δίνοντάς τους τη δύναμη να ανταγωνίζονται καλύτερα τη VW, την Toyota και τη Renault-Nissan Alliance.

Και για την Peugeot που σχεδιάζει την επιστροφή της στη Βόρεια Αμερική το 2023, το δίκτυο λιανικής πώλησης της FCA θα ήταν πραγματικό χρυσάφι, αναφέρει ο Hilgert.

Αξίζει να σημειωθει ότι ο όμιλος PSA προσέγγισε τη Fiat Chrysler Automobiles φέτος, αλλά η FCA απέρριψε την πρόταση. Τώρα οι συνομιλίες αναζωπυρώνονται μετά την αποτυχημένη προσπάθεια της FCA να συγχωνευτεί με τη Renault, όταν η FCA απέσυρε την προσφορά της τον Ιούνιο.

Η FCA είχε δηλώσει τότε ότι «οι πολιτικές συνθήκες στη Γαλλία δεν υπάρχουν προς το παρόν ώστε ένας τέτοιος συνδυασμός να προχωρήσει με επιτυχία».

Ο επικεφαλής του ομίλου PSA  Carlos Tavares είχε υπογραμμίσει την ίδια εποχή τους κινδύνους μιας συγχώνευσης της Renault με την FCA, σε ένα υπόμνημα που είχε στείλει στους μετόχους της εταιρείας του. Ο Tavares έγραφε ότι η Renault επιλέχθηκε κυρίως επειδή η αξία της ήταν πολύ χαμηλή εξαιτίας της διαταραγμένης σχέσης της με τη Nissanμετά το σκάνδαλο Carlos Ghosn. 

«Η συναλλαγή που προτείνεται από τη Fiat Chrysler φαίνεται επομένως ιδιαίτερα ευκαιριακή, σε μεγάλο βαθμό προς όφελος της», ανέφερε το υπόμνημα. «Για τη Renault, αυτό μπορεί να είναι ένα πλεονέκτημα στις συζητήσεις με τη Nissan, αλλά θα μπορούσε επίσης να αποδυναμώσει τη Συμμαχία», κατέληγε.