«Το Brexit κατέστησε πολύ επικίνδυνη τη δημιουργία ενός Giga-εργοστασίου στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Ελον Μασκ στην ιστοσελίδα του περιοδικού Auto Express, λύνοντας τις όποιες απορίες υπήρχαν γιατί διάλεξε τελικά την Γερμανία για να κατασκευάσει το ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Tesla, της καλιφορνέζικης βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ηδη από χθες η εταιρία είχε ανακοινώσει νωρίτερα ότι επέλεξε μια τοποθεσία κοντά στο Βερολίνο για το νέο κέντρο σχεδιασμού της και το εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών, κινητήρων και οχημάτων, δίνοντας μεγάλη ώθηση στη γερμανική πρωτεύουσα, όπως αναφέρεται στο Euractiv.

Σύμφωνα με δηλώσεις της αρμόδιας για τις Οικονομικές Υποθέσεις στην τοπική κυβέρνηση του Βερολίνου Ραμόνα Ποπ, μόνο στην παραγωγή η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει 6.000 με 7.000 θέσεις εργασίας, με εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες περισσότερες σε τομείς όπως ο σχεδιασμός, το λογισμικό ή η έρευνα.

Η ψήφος της Βρετανίας υπέρ της αποχώρησης από την ΕΕ έχει πλήξει τις ξένες επενδύσεις καθώς η μελλοντική εμπορική σχέση της χώρας με την ΕΕ δεν είναι ακόμα σαφής, ενώ έχουν περάσει πάνω από τρία χρόνια από το δημοψήφισμα.

Η Βρετανία διενεργεί κοινοβουλευτικές εκλογές τον Δεκέμβριο σε μια προσπάθεια άρσης του αδιεξόδου. Ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον έχει δηλώσει ότι θα υπάρξουν υψηλές εισροές επενδύσεων μόλις διευθετηθούν οι όροι της συμφωνίας αποχώρησης.

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan, έχουν ανακοινώσει ότι μια άτακτη αποχώρηση από Ενωση, όπου οι εταιρίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με δασμούς μετά την αποχώρηση από την ΕΕ χωρίς μια μεταβατική συμφωνία, δεν θα είναι βιώσιμη και θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο το επιχειρηματικό τους μοντέλο.

Το βρετανικό υπουργείο αρμόδιο για τις επιχειρήσεις αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο αναφορικά με το δημοσίευμα για την Tesla.