Γερμανοί εισαγγελείς έσπευσαν στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg, με σκοπό να κατασχέσουν έγγραφα και στοιχεία που σχετίζονται με νέα έρευνα για το Dieselgate. Στο στόχαστρο των εισαγγελέων αυτή τη φορά βρίσκεται ο κινητήρας ντίζελ EA288 της VW, ο διάδοχος του EA189 της αυτοκινητοβιομηχανίας που ήταν στο επίκεντρο του σκανδάλου Dieselgate.

Η Volkswagen παραδέχθηκε το 2015 τη χρήση συσκευών για να εξαπατήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες στις δοκιμές εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ. Ωστόσο, αυτή τη φορά, η εταιρεία θεωρεί την έρευνα "αβάσιμη".

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιμένει ότι ο EA288 δεν έδειξε στα τεστ κάποια αποτυχία. Η VW σημείωσε ότι ο κινητήρας εξακολουθεί να συμμορφώνεται με τα όρια εκπομπών και δεν υπάρχει κάποιο παράνομο λογισμικό που να παρεμβαίνει στις μετρήσεις των ρύπων. Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία τονίζει ότι συνεργάζεται με τις αρχές, καθώς η έρευνα απευθύνεται σε μεμονωμένους υπαλλήλους, σύμφωνα με το Reuters.

Από τότε που η VW αναγκάστηκε να ομολογήσει την ύπαρξη παράνομου λογισμικού διόρθωσης ρύπων το 2015, έχει δαπανήσει περίπου 33 δισεκατομμύρια δολάρια για την επίλυση του προβλήματος, για τα πρόστιμα, τα νομικά έξοδα και τις επισκευές των οχημάτων. Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα ήταν εφοδιασμένα με τη συσκευή εξαπάτησης.

Οι κυβερνητικές υπηρεσίες τότε άρχισαν όχι μόνο να ελέγχουν τα οχήματα ντίζελ από άλλα εμπορικά σήματα της VW Group αλλά επίσης άρχισαν να ψάχνουν σε οχήματα ντίζελ από άλλους κατασκευαστές. Ούτε η Porsche ούτε η Audi ήταν ασφαλείς από την πτώση.

Η Volkswagen, νωρίτερα φέτος, ζήτησε συγγνώμη για το Dieselgate, ανακοινώνοντας τη στροφή της στην ηλεκτροκίνηση για το μέλλον