Όμιλος Goldair: Αισιοδοξία για Yπερδιπλασιασμό του Μεριδίου στην Αγορά Μεταφοράς Εμπορευμάτων

Όμιλος Goldair: Αισιοδοξία για Yπερδιπλασιασμό του Μεριδίου στην Αγορά Μεταφοράς Εμπορευμάτων
energia.gr
Τρι, 17 Δεκεμβρίου 2019 - 15:42

Αισιόδοξος ότι το 2020 θα αυξηθεί κατά 50%, από 15%-20% που είναι σήμερα, το μερίδιο στην αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων (Rail cargo) σε πανελλαδικό επίπεδο, εμφανίστηκε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldair Cargo s.a., Καλλίνικος Καλλίνικος, στη διάρκεια συνάντησής του με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη.  

Όπως εξήγησε ο κ. Καλλίνικος η αύξηση ατην τομέα του rail cargo, θα γίνει μεταφέροντας τα φορτία  με δικό της τροχαίο υλικό, καθώς μέχρι σήμερα η μεταφορά γίνεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. "Από την 1η Ιανουαρίου του 2020 αυτή τη δουλειά θα την κάνουμε εμείς, μόνοι μας, με δικό μας τροχαίο υλικό, είπε. 

Το 2019, σύμφωνα με τον κ. Καλλίνικο, για την Rail Cargo Logistics Goldair (η κοινοπραξία της Goldair Cargo με τους αυστριακούς κρατικούς σιδηροδρόμους), ήταν μια χρονιά μεγάλων εξελίξεων και ανάπτυξης και με βάση το τονάζ που μεταφέρθηκε. Η εταιρεία, κατάφερε και πέτυχε τον στόχο της από την πρώτη χρονιά της δραστηριοποίησής της, δηλαδή να είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός μεταφορέας πετρελαίου και γενικότερα υγρών καυσίμων και πετρελαιοειδών στην Ελλάδα, με περισσότερους από 160.000 μεταφερόμενους τόνους- μεταξύ άλλων - πετρελαίου και pet coke. Σημαντικές είναι και οι ποσότητες ζάχαρης και δημητριακών που μεταφέρθηκαν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και σε συνδυασμό με ταχύτατους χρόνους παράδοσης (Κροατία -Ελλάδα σε δύο ημέρες), σύμφωνα με τον ίδιο. 

Το 2023 ολοκληρώνεται το 5ετές επενδυτικό σχέδιο ύψους 20 εκατ. ευρώ  
       
Στο μεταξύ, το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί το 5ετές επενδυτικό σχέδιο, ύψους 20 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρεία, και μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 5,5 εκατ. ευρώ, είπε ο κ. Καλλίνικος, υπενθυμίζοντας ότι αυτό κινείται σε τρεις άξονες. Αυτοί είναι, ο τομέας της εκπαίδευσης, που απορροφά ποσοστό 10% από το συνολικό κεφάλαιο του επενδυτικού σχεδίου, της επένδυσης σε τροχαίο υλικό (απορροφά το 40%) και της επέκτασης των υποδομών στη Θεσσαλονίκη (απορροφά το 50%). 

Συγκεκριμένα, ο κ. Καλλίνικος εξήγησε ότι αρχές του 2020 θα ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας έξι νέοι εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί (σήμερα ο αριθμός τους ανέρχεται σε πέντε) και όσον αφορά το τροχαίο υλικό, ενώ αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται δρομολόγια με τέσσερις μηχανές έλξης (τρεις  πετρελαιοκίνητες και μία  ηλεκτροκίνητη), θα προστεθούν άλλες τρεις το 2020 (μία πετρελαιοκίνητη και δύο ηλεκτροκίνητες).  

Για το σκέλος της επένδυσης σε υποδομές στην περιοχή της Σίνδου, έξω από τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καλλίνικος επισήμανε ότι αφορά στην κατασκευή νέων αποθηκευτικών χώρων, και διατύπωσε την εκτίμηση ότι «στο πρώτο 6μηνο του 2021 θα έχει ολοκληρωθείτο Project.

Επίσης, για την κοινοπραξία Goldair Cargo - ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και το έργο του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, μετά από καθυστέρηση ενός και πλέον χρόνου για την έγκριση της σύμβασης από την Κομισιόν, έχει προχωρήσει ο τρίτος κύκλoς ανταλλαγής ερωτήσεων από την DG Com προς την ΓΑΙΑΟΣΕ και «κατ' εκτίμηση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του μεγαλύτερου Εμπορευματικού Κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου», επισημαίνεται στο σημερινό σχετικό δελτίο τύπου. 

Τονίζεται δε ότι οι μέτοχοι της Θριάσιου Επορευμαστικού Κέντρου, με απόφασή τους στην τελευταία γενική συνέλευση, αποφάσισαν την σταδιακή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 35 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας την υποχρέωσή τους βάση της σύμβασης παραχώρησης.  

Θετικά καταγράφηκαν τα αποτελέσματα για την Goldair Cargo, το 2019, «καθώς η διαφαινόμενη πολιτική σταθερότητα και η άρση των capital controls έδωσαν νέα ώθηση στην αγορά και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και logistics». 

Μεταξύ άλλων, όπως επισήμανε, η εταιρεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου επενδύσεων, ολοκληρώνοντας την ανέγερση  νέων ιδιόκτητων αποθηκευτικών χώρων συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής και δρομολογώντας τις εργασίες για την κατασκευή αποθήκης και γραφείων έκτασης 3.000 τ.μ. στο Ηράκλειο Κρήτης, σε ιδιόκτητο οικόπεδο, συνολικής επένδυσης 8 εκατ. ευρώ.

 

(πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ)