Είναι αλήθεια ότι από τον Σεπτέμβριο, όταν και εφαρμόστηκαν οι αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, η αγορά προμήθειας ρεύματος απέκτησε νέα κινητικότητα με αποτέλεσμα τουλάχιστον για ένα δίμηνο να ενταθεί η κινητικότητα. Σύμφωνα πάντως με την τελευταία ανακοίνωση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, τον Νοέμβριο η ΔΕΗ κατάφερε να σταθεροποιηθεί λίγο κάτω από το 70% με τους υπόλοιπους προμηθευτές να μοιράζονται το ένα τρίτο της αγοράς

Στη μάχη των μεριδίων, λοιπόν, οι ανεξάρτητοι προμηθευτές, αλλά όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο του νέου business plan και η ΔΕΗ, αναμένεται το 2020 (κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει) να επιστρατεύσουν και άλλα όπλα είτε μάρκετινγκ είτε διαφοροποιημένων υπηρεσιών, προκειμένου να δημιουργήσουν πιο ελκυστικά προϊόντα και να ενισχύσουν τα κίνητρα και τα οφέλη για τον καταναλωτή.

Όπως για παράδειγμα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, η εταιρεία, η οποία έναντι του ανταγωνισμού είχε μείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια, από το 2020, ήδη μέσα στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται να παρουσιάσει τη νέα της εμπορική πρόταση, η οποία θα περιλαμβάνει διαφοροποιημένα τιμολόγια, κίνητρα για τους συνεπείς καθώς και άλλες εκπλήξεις. Ο κ. Στάσσης μίλησε για συνολικό μετασχηματισμό της εμπορίας με εισαγωγή νέων συνδυαστικών προϊόντων (όχι με τις τηλεπικοινωνίες), ευέλικτων πακέτων και ενεργειακών υπηρεσιών στο πρότυπο σύγχρονων παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας διεθνώς.

Ήδη πάντως στην αγορά υπάρχουν προτάσεις και λύσεις για τους καταναλωτές με πρόσθετη υπεραξία, όπως π.χ. πρόσθετες ασφαλιστικές υπηρεσίες, υπηρεσίες επισκευών, συνδυασμός με προγράμματα επιβράβευσης τραπεζών κ.λπ.

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν σε πιο προηγμένες αγορές του εξωτερικού, τα πακέτα ρεύματος-φυσικού αερίου μπορούν επιπλέον να συνδυάζονται με παράλληλες πωλήσεις που αφορούν σε συντήρηση σπιτιού, οικιακές συσκευές, συσκευές θέρμανσης, έξυπνους σένσορες, συστήματα ψύξης, ενώ σε ακόμη πιο προηγμένο στάδιο με εγκατάσταση συστημάτων παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ αλλά και συστήματα ηλεκτρικής κινητικότητας (φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων).

Συνολικά η τάση στις αγορές προμήθειας ενέργειας είναι ο συνδυασμός ειδικά προσαρμοσμένων στις ανάγκες των καταναλωτών πακέτων, που μπορεί να συνδυάζονται με πρόσθετα προϊόντα και υπηρεσίες, με υπεραξία για τον πελάτη, ο οποίος από την πλευρά του δεσμεύεται με μακροχρόνια συμβόλαια με τον προμηθευτή του.

Στην ελληνική αγορά, για παράδειγμα, ήδη κάποιες εταιρείες προσφέρουν σε πελάτες υπηρεσίες και προϊόντα που σχετίζονται με το Internet of Things (ΙοΤ), δηλαδή το πακέτο του ρεύματος συνδυάζεται με συσκευές αυτοματοποίησης λειτουργιών του σπιτιού, όπως διαχείριση θέρμανσης, κλιματισμού και άλλων ηλεκτρικών συσκευών.

Τέλος, κάποιες εταιρείες προσφέρουν ενεργειακές υπηρεσίες εξοικονόμησης ενέργειας (Escos), είτε inhouse είτε σε συνεργασία με εξειδικευμένους συνεργάτες. Οι escos μελετούν την κατανάλωση ενέργειας σε ένα κτίριο ή μια επιχείρηση, στη συνέχεια προτείνουν συγκεκριμένες αλλαγές ή λύσεις που οδηγούν σε μείωση της κατανάλωσης, άρα και σε μείωση του ενεργειακού κόστους, μέσω της οποίας χρηματοδοτείται το κόστος των παρεμβάσεων.

(από www.capital.gr)