Οπως αναφέρεται στο euro2day.gr, o σταθμός που κατασκευάζεται, έναντι 1,4 δισ. ευρώ, για την παραγωγή ρεύματος θα είναι ο τελευταίος που θα αποσυρθεί το 2028 έχοντας δουλέψει μόλις επτά χρόνια με το εθνικό μας καύσιμο. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της δημόσιας εταιρίας Γιώργου Στάσση ο σταθμός θα λειτουργήσει το 2021.
Πηγές αναφέρουν ότι μπορεί να είναι «βιώσιμος» – να έχει λειτουργική κερδοφορία – με την ανώτερη τιμή των δικαιωμάτων CO2 στα 30 με 35 ευρώ τον τόνο. Από κει και πάνω η «Πτολεμαϊδα 5» θα βάζει μέσα… τη ΔEΗ.
Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της από το 2028 και έπειτα είναι από τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τη δημόσια εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση έχει ζητήσει από Mitsubishi και Hitachi, που έχουν αναλάβει τον μηχανολογικό εξοπλισμό της μονάδας να της καταθέσουν πρόταση για το μείγμα καυσίμου που θα καταναλώνει στη μεταλιγνιτική εποχή.
Η εισήγηση αναμένεται εντός του εννιαμήνου του 2020 και τότε η διοίκηση της ΔΕΗ θα λάβει τις αποφάσεις της…