Mε σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης προκήρυξε το πιο σημαντικό έργο στα χρονικά του. Πρόκειται για την επέκταση του 6ου προβλήτα, συνολικού ύψους 130 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, που αφορά στην κατασκευή κρηπιδώµατος ελάχιστου µήκους 440 µέτρων και βάθους 17,60 µέτρων.

Η κατάθεση της εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος ορίστηκε στις 7 Φεβρουαρίου, ενώ η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και η ανακήρυξη του αναδόχου εκτιμώνται τον Απρίλιο.

Το έργο θα επιτρέψει στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να δέχεται µεγάλα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, µεγέθους New Panamax, ώστε να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων και να ανταγωνιστεί ισότιμα άλλα περιφερειακά λιµάνια. Η ολοκλήρωση του έργου, υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, ορίστηκε το ετος 2023.

Επίσης, θα προκηρυχθούν δυο ακόμη ξεχωριστοί διαγωνισμοί, ένας ύψους 30 εκατ. για έργα εξοπλισμού και ένας άλλος, ύψους 20 εκατ. ευρώ για συνοδά έργα. 

Σημειώνεται ότι, το 2018, ο ΟΛΘ διακίνησε 424.000 TEU’s και 3.764.000 τόνους στο συμβατικό λιμάνι, σημειώνοντας αύξηση 5,5% και στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2017. Αντίστοιχα, το πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση Ε/Κ αυξήθηκε κατά 5,9%, από 208.553 TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2018, σε 220.757 TEUs το 1ο εξάμηνο του 2019. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους, σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.

Πέρα από την επέκταση του 6ου προβλήτα, κρίσιμη παράμετρος για την ανταγωνιστικότητα του ΟΛΘ αποτελεί η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία κρίνεται ανεπαρκής.

(πληροφορίες από το metaforespress.gr)