μέσω της Λευκορωσίας προς την Βαλτική Θάλασσα και την Κεντρική Ευρώπη, καθίσταται αδύνατη λόγω της παύσης των προμηθειών. Η στρόφιγγα έκλεισε μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες των δύο χωρών να ομονοήσουν επί μιας νέας συμφωνίας για την προμήθεια πετρελαίου πριν την εκπνοή του 2019, όταν έληγε η προηγούμενη διμερής συμφωνία.
Ο Πρόεδρος της Λευκορωσίας, Αλεξάντερ Λουκατσένκο, δήλωσε, ότι μια προσωρινή συμφωνία είναι πιθανό να εφαρμοσθεί, με τις διαπραγματεύσεις να συνεχίζονται μετά την παρέλευση της περιόδου των χειμερινών διακοπών στις δύο χώρες, ήτοι στης 8/1 στην Λευκορωσία και στης 9/1 στην Ρωσία.
Παρά ταύτα, ο Λευκορώσος ηγέτης κάλεσε, τον περασμένο μήνα, τις ενεργειακές εταιρείες να προβούν σε εναλλακτικές προμήθειες αργού, αξιοποιώντας το σιδηρόδρομο από τα λιμάνια της Βαλτικής, αλλά και να εξασφαλίσουν ποσότητες μέσω του αγωγού Druzhba.
Σύμφωνα με άριστα ενημερωμένες πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters, δύο διυλιστήρια της Λευκορωσίας συνεχίζουν να λειτουργούν, όμως η δυναμικότητά τους έχει ελλατωθεί στο ελάχιστο επιτρεπτό όριο, βάσει τεχνικών προδιαγραφών.