Επιστολή με οδηγίες για τις διαφημίσεις και τις υπόλοιπες προωθητικές ενέργειες απέστειλε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στους προμηθευτές ρεύματος και φυσικού αερίου, στην οποία η Αρχή περιγράφει έξι βασικές κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες σύμφωνα με την ίδια θα διασφαλίσουν πως το καταναλωτικό κοινό θα ενημερώνεται για τα πραγματικά πλεονεκτήματα των προϊόντων.

Όπως αναφέρεται στην αποστολή οδηγιών, που θα πρέπει να ακολουθούν ρητά οι πάροχοι, καθώς έχει γίνει αποδέκτης αναφορών και παραπόνων καταναλωτών, από τα οποία φαίνεται η πλειονότητα των διαφημιστικών μηνυμάτων χαρακτηρίζεται από έντονη ασάφεια περιεχομένου για τον καταναλωτή. Έτσι, σύμφωνα με τη ΡΑΕ, εφόσον σε μια διαφήμιση περιλαμβάνεται συγκριτική αναφορά σε κάποιο ενεργειακό προϊόν άλλου προμηθευτή, θα πρέπει κατ’ αρχάς το αναφερόμενο ποσοστό να αντικατοπτρίζει με ακρίβεια το όφελος που προκύπτει για τον καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των παραμέτρων εκάστου τιμολογίου και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Σε διαφορετική περίπτωση, αναφορά σε ποσοστά επί τοις εκατό (ως έκπτωσης ή μείωσης της επιβάρυνσης) μπορεί να γίνεται μόνο σε σύγκριση με προγενέστερο τιμολόγιο της ίδιας της διαφημιζόμενης εταιρείας.

Παράλληλα, η Αρχή ζητά οποιαδήποτε αναφορά σε «χρέωση ρεύματος» ή «χρέωση φυσικού αερίου» ή «χρέωση κατανάλωσης» να μην περιλαμβάνει μόνο το ανταγωνιστικό σκέλος των τιμολογίων. Σε τέτοια αναφορά θα πρέπει να περιλαμβάνονται όλες οι χρεώσεις που αφορούν την ηλεκτρική ενέργεια ή το φυσικό αέριο, δηλαδή τόσο το ανταγωνιστικό σκέλος όσο και τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις. Επίσης, θα πρέπει να γίνεται αναφορά οπωσδήποτε και στο τελικό όφελος για τον καταναλωτή -πάντα υπό την προϋπόθεση συνυπολογισμού όλων των παραμέτρων του τιμολογίου- στο οποίο θα πρέπει να ενσωματώνεται από κοινού τόσο η τιμή του ανταγωνιστικού όσο και η τιμή του ρυθμιζόμενου σκέλους.

Η ΡΑΕ επισημαίνει, όμως, και ότι σημαντικές χρεώσεις που επιβάλλονται συστηματικά ή μπορούν να επιβληθούν υπό προϋποθέσεις, όπως η «ρήτρα αναπροσαρμογής» των χρεώσεων ανταγωνιστικού σκέλους, θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρονται εμφανώς στο σύνολο των διαφημιστικών μηνυμάτων των παρόχων σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και σε οποιαδήποτε επικοινωνία με τον καταναλωτή στην οποία γίνεται προσφορά ή τροποποίηση (π.χ. αναβάθμιση) του τιμολογίου.

Την ίδια στιγμή, όπως υπογραμμίζεται στην επιστολή, κάθε αναφορά σε “δωρεάν” υπηρεσία ή μειωμένη χρέωση κατανάλωσης θα πρέπει να προσδιορίζεται ως προς το χρονικό διάστημα που ισχύει. Μάλιστα, εφόσον η ελάφρυνση υποκαθίσταται από άλλη παρεμφερή επιβάρυνση (π.χ. αντικατάσταση της χρέωσης παγίου από τη χρέωση για συνδρομή), θα πρέπει να γίνεται ρητή αναφορά στη νέα αυτή χρέωση. Τέλος, η ΡΑΕ ζητά να της αποστέλλουν οι πάροχοι όλες τις διαφημίσεις τους, αναφέροντας σε αυτές (εφόσον υπάρχουν) τις πρόσθετες κυμαινόμενες χρεώσεις που διαφοροποιούν το τελικό όφελος του καταναλωτή (όπως τις ρήτρες αναπροσαρμογής).