Φρένο στη διαρροή καλών πελατών προς τον ανταγωνισμό και βελτίωση της εισπραξιμότητας έφερε για τη ΔΕΗ, η εφαρμογή του νέου συστήματος ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών από κατανάλωση ρεύματος το τελευταίο τρίμηνο. Σύμφωνα με πληροφορίες από την επιχείρηση, πάνω από 110.000 καταναλωτές έχουν ρυθμίσεις τις οφειλές τους, ύψους 155 εκατ. ευρώ, με το νέο σύστημα που τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Οκτωβρίου. 

Πιο συγκεκριμένα, η ρύθμιση οδήγησε σε σταθεροποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών αλλά και βελτίωση της εισπραξιμότητας, καθώς στα ταμεία της επιχείρησης εισρέουν πλέον περισσότερα από όσα τιμολογούνται, κάτι που σημαίνει ότι εξοφλούνται και παλαιότερες οφειλές, ενώ παράλληλα έχει περιοριστεί και ο ρυθμός μείωσης των καλών πελατών που μετακινούνται σε εναλλακτικούς προμηθευτές.

Την ίδια ώρα σημαντικό ρόλο έχει παίξει και η αυστηροποίηση της στάσης της επιχείρησης απέναντι στους λεγόμενους "στρατηγικούς κακοπληρωτές” , με αύξηση των αποκοπών στους μετρητές.

Το νέο σύστημα ρύθμισης οφειλών προβλέπει χαμηλότερη προκαταβολή (10-20% της οφειλής) και μέχρι 18 δόσεις ενώ για οφειλές άνω των 3.000 ευρώ υπάρχει η δυνατότητα διακανονισμού και σε 24 δόσεις αλλά με μεγαλύτερη προκαταβολή (30%). Η ένταξη στη ρύθμιση γίνεται με αυτοματοποιημένη διαδικασία, με την υποβολή της αίτησης ενώ υπάρχει και η δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης στο 11770.

Προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθμιση, να εξοφλούνται εμπρόθεσμα οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασμοί (αυτοί που εκδίδονται μετά τη ρύθμιση), ενώ φυσικά όσοι είναι συνεπείς στη τήρηση του διακανονισμού, δικαιούνται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασμούς. 

Από την άλλη όποιος χάσει τη ρύθμιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς.