Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του δήμου Θεσσαλονίκης, οι δημοτικές αρχές των παραπάνω πόλεων αντιλαμβάνονται ότι ορισμένες δραστηριότητες στον πολεοδομικό ιστό προκαλούν ατμοσφαιρική ρύπανση και πως μεγάλο ρόλο παίζουν οι αστικές μετακινήσεις με δημόσια και ιδιωτικά μέσα μεταφοράς.
Το έργο "2050 CliMobCity" καλείται να ελέγξει, μέσω εκτιμήσεων με χρήση κατάλληλου λογισμικού, εάν τα πακέτα μέτρων που θα προσδιορίσουν οι πέντε ευρωπαϊκές πόλεις, πέραν της περιβαλλοντικής τους διάστασης, θα εξασφαλίζουν και θα προάγουν την αποτελεσματική χρήση γης στον πολεοδομικό ιστό και θα οδηγήσουν στην επιθυμητή μείωση του CO2.
Σε κάθε πακέτο δεν θα περιλαμβάνονται μόνο μέτρα κινητικότητας που οδηγούν στη στροφή προς τις βιώσιμες λύσεις (μετακινήσεις με τα πόδια ή με ποδήλατο), αλλά και στην καθαρή και καλύτερη τεχνολογία, όπως η ηλεκτροκίνηση και η αυτοματοποίηση, αλλά και διάφορες χωροταξικές παρεμβάσεις, φιλικές προς το κλίμα και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Περιφερειακής Συνεργασίας «Interreg Europe» και έχει διάρκεια τεσσάρων ετών. Απώτερος στόχος είναι η χάραξη πολιτικής στις πόλεις, ώστε να εντοπίσουν, να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν μέτρα, που καθιστούν εφικτούς τους μακροπρόθεσμους στόχους για μια κινητικότητα φιλική προς το περιβάλλον και το κλίμα.
(Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ)