Σε μετωπική οδεύουν η Rail Cargo Logistics Goldair με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η πρώτη κατηγορεί την δεύτερη για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, καταγγέλοντας μάλιστα 400% υψηλότερες χρεώσεις. Το «μπαλάκι» περνάει ουσιαστικά στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που καλείται για πρώτη φορά σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού να να ξεμπλέξει το κουβάρι, που θα βάλει ουσιαστικά σφραγίδα στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς...που παραμένει ουσιαστικά στα χαρτιά.

Στν πολυσέλιδη καταγγελία της, η πρώτη νεότευκτη ιδιωτική εταιρεία που κάνει εμπορευματικά δρομολόγια στον ελληνικό σιδηρόδρομο,η Rail Cargo Logistics Goldair που κατά 49% ανήκει στους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους, έχει δύο σκέλη.

Το πρώτο σκέλος αναφέρεται στην τιμολογιακή πολιτική, με την κατηγορία ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά) εφαρμόζει στην ανταγωνίστριά της ακριβότερες χρεώσεις. Ετσι σύμφωνα με την καταγγελία η συντήρηση μηχανών και τρένων της Rail Cargo Logistics κοστίζει ακριβότερα κατά 400% από της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσδίδοντας στη δεύτερη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Το δεύτερο σκέλος αφορά τις λεγόμενες δεσμευμένες πωλήσεις, μέσω των οποίων μια εταιρεία για να λάβει μια υπηρεσία αναγκάζεται να αγοράσει ένα ολόκληρο πακέτο υπηρεσιών. Σε αυτό το σκέλος, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί η συνδρομή και η εμπειρία της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η κόντρα ουσιαστικά πυροδοτήθηκε από την απόκτηση από την ιδιωτική πια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέλους του Ομίλου FSI στον οποίο ανήκουν και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, της πρώην κρατικής Ελληνιής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηοδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

Να σημειωθεί ότι ως προς τη διαδικασία, έχει δοθεί περιθώριο 15 ακόμα ημερών (μετά την πρώτη αναβολή) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να καταθέσει στη ΡΑΣ τη δική της θέση.

Στη συνέχεια η ΡΑΣ έχει στη διάθεσή της διάστημα 6 εβδομάδων προκειμένου να διερευνήσει την υπόθεση, ενώ σε θέματα που χρειαστεί τη βοήθεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα ζητήσει τη συνδρομή της. Οι πρώτες επαφές που μπορούν να οδηγήσουν ακόμα και σε κοινή απόφαση ΡΑΣ και Επιτροπής Ανταγωνισμού έχουν ήδη γίνει σε θετικό προς αυτή την κατεύθυνση κλίμα.

Πάντως οι πληροφορίες θέλουν την πλευρά της καταγγέλουσας εταιρείας Rail Cargo Logistics Goldair να είναι αποφασισμένη να φτάσει την υπόθεση μετά τη ΡΑΣ, στην οποία κατατέθηκε αρμοδίως η καταγγελία, στην Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (εφόσον δεν υπάρξει κοινή απόφαση) κι εφόσον κριθεί απαραίτητο ακόμα και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.