Η BASF ανακοίνωσε επισήμως ότι η νέα γραμμή παραγωγής υλικού καθόδου για μπαταρίες οχημάτων θα είναι στο Schwarzheide στο Βραδεμβούργο. Η γερμανική μονάδα παραγωγής που σχεδιάζεται αποτελεί μέρος ενός επενδυτικού σχεδίου πολλαπλών σταδίων για τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με την BASF, η νέα μονάδα θα παράγει αρχικά καθοδικά ενεργά υλικά (CAM) για τον εξοπλισμό περίπου 400.000 πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως.

Όπως ανέρεται στο electrive.com, o αρθρωτός σχεδιασμός και η υποδομή του εργοστασίου θα επέτρεπαν επίσης την ταχεία επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων. Στην αλυσίδα προστιθέμενης αξίας, το εργοστάσιο Schwarzheide προηγείται από ένα άλλο εργοστάσιο της BASF που έχει ήδη ανακοινωθεί: Στη θέση Harjavalta της Φινλανδίας δημιουργούνται πρόδρομα υλικά  που στη συνέχεια θα επεξεργάζονται περαιτέρω στο Βρανδεμβούργο. Η BASF σχεδιάζει να ξεκινήσει και τα δύο εργοστάσια το 2022.

Από τότε, η γερμανική εταιρεία που εδρεύει στο Ludwigshafen ισχυρίζεται ότι είναι "ο πρώτος προμηθευτής υλικών καθόδου με τοπικές παραγωγικές ικανότητες και στις τρεις βασικές σημερινές αγορές - την Ασία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Ωστόσο, αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού που να καλύπτει τα κοινά μέταλλα, ιδίως το νικέλιο και το κοβάλτιο, την παραγωγή προδρόμων και καθόδων σε μια περιοχή.

Στο Schwarzheide, η BASF μετακινείται σε μία συνδυασμένη μονάδα παραγωγής θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργεί βάσει της αρχής της συμπαραγωγής και εκσυγχρονίζεται. Μέχρι το 2022, μεταξύ άλλων, η BASF στοχεύει στην εξασφάλιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων με βάση την ανανεώσιμη ενέργεια. Στη Φινλανδία, η BASF στοχεύει επίσης σε ένα ευνοϊκό ενεργειακό μίγμα για να προσφέρει υλικά καθόδου με το χαμηλότερο δυνατό αποτύπωμα άνθρακα.

"Τα εργοστάσια στη Φινλανδία και τη Γερμανία θα προσφέρουν στους πελάτες μας αξιόπιστη πρόσβαση σε ειδικά σχεδιασμένα υλικά καθόδου από νικέλιο κοντά στα ευρωπαϊκά εργοστάσια παραγωγής τους", δήλωσε ο Δρ Peter Schuhmacher, Πρόεδρος του τμήματος Catalysts της BASF. Η χημική εταιρεία θεωρεί το επενδυτικό σχέδιο ως συμβολή στην κοινή πανευρωπαϊκή δημιουργία μιας αλυσίδας αξίας για την παραγωγή μπαταριών, όπως υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τον Δεκέμβριο, η Επιτροπή είχε υποσχεθεί κρατική ενίσχυση συνολικού ύψους 3,2 δισ. Ευρώ. Το σχέδιο κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ("IPCEI") περιλαμβάνει επτά κράτη μέλη.