Η IATA Ζητά Επειγόντως Μέτρα Στήριξης των Αερομεταφορών Μετά και την Απαγόρευση Ταξιδιών στις ΗΠΑ

Η IATA Ζητά Επειγόντως Μέτρα Στήριξης των Αερομεταφορών Μετά και την Απαγόρευση Ταξιδιών στις ΗΠΑ
energia.gr
Παρ, 13 Μαρτίου 2020 - 13:13

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και τα μέλη της εξακολουθούν να υποστηρίζουν τις κυβερνήσεις στις προσπάθειές τους να περιορίσουν την εξάπλωση του COVID-19, αλλά ταυτόχρονα τις καλεί, σε αυτή την περίοδο ακραίων πιέσεων στην αεροπορική βιομηχανία, να προετοιμαστούν για τις ευρείες οικονομικές συνέπειες αυτών των δράσεων και να ανταποκριθούν γρήγορα στην οικονομική αδυναμία των αεροπορικών εταιρειών.

Την κατάσταση επιβαρύνει και η εφνιδιαστική απόφαση της Ουάσιγκτον για  απαγόρευση των ταξιδίων προς τις ΗΠΑ σε άτομα που δεν είναι νόμιμοι μόνιμοι κάτοικοι της και βρίσκονται στο χώρο Σένγκεν τις τελευταίες 14 ημέρες από την είσοδό τους στις Ηνωμένες Πολιτείες.

"Αυτές είναι εξαιρετικές στιγμές και οι κυβερνήσεις λαμβάνουν πρωτοφανή μέτρα. Η ασφάλεια - συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας υγείας - είναι πάντα κορυφαία προτεραιότητα. Οι αεροπορικές εταιρείες συμμορφώνονται με αυτές τις απαιτήσεις. Οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να αναγνωρίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες που απασχολούν περίπου 2,7 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται σε ακραίες οικονομικές και επιχειρησιακές πιέσεις. Χρειάζονται υποστήριξη ", δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Οικονομική επίδραση

Αναφορικά με τη λήψη τέτοιων μέτρων, η IATA κάλεσε τις κυβερνήσεις να προετοιμαστούν για τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις που θα προκαλέσουν. Οι διαστάσεις της αεροπορικής αγοράς των ΗΠΑ-Ευρώπης είναι τεράστιες.

Το 2019, προγραμματίστηκαν συνολικά περίπου 200.000 πτήσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και του χώρου Σένγκεν, που αντιστοιχούν σε περίπου 550 πτήσεις την ημέρα. Υπήρχαν περίπου 46 εκατομμύρια επιβάτες (περίπου ισοδύναμοι με 125.000 ταξιδιώτες κάθε μέρα).

Ενώ το αμερικανικό μέτρο αναγνωρίζει την ανάγκη να συνεχίσει να διευκολύνει το διατλαντικό εμπόριο, το οικονομικό αποτέλεσμα αυτού θα είναι ευρύτατο.

"Οι κυβερνήσεις πρέπει να επιβάλουν τα μέτρα που θεωρούν απαραίτητα για τον περιορισμό του ιού. Και πρέπει να είναι πλήρως προετοιμασμένοι να παράσχουν στήριξη για την αποκατάσταση της οικονομικής εξάρθρωσης που θα προκαλέσει αυτό. Σε κανονικές περιόδους, οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούν καταλύτη για την οικονομική ανάπτυξη και ανάπτυξη. Η αναστολή των μετακινήσεων σε τόσο μεγάλη κλίμακα θα δημιουργήσει αρνητικές συνέπειες στην οικονομία. Οι κυβερνήσεις πρέπει να το αναγνωρίσουν και να είναι έτοιμες να υποστηρίξουν ", δήλωσε ο de Juniac.

Ζητήματα βιωσιμότητα 

Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται ήδη με τις σοβαρές επιπτώσεις που είχε η κρίση COVID-19 στην επιχείρηση τους. Στις 5 Μαρτίου 2020, η IATA εκτιμά ότι η κρίση θα μπορούσε να εξαλείψει περίπου 113 δισ. Δολάρια εσόδων. Το εν λόγω σενάριο δεν περιλάμβανε τόσο αυστηρά μέτρα όπως οι ΗΠΑ και άλλες κυβερνήσεις (συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ, του Κουβέιτ και της Ισπανίας) έχουν τότε θεσπιστεί.

Τα μέτρα των ΗΠΑ θα προστεθούν σε αυτή την οικονομική πίεση. Η συνολική αξία της αγοράς των ΗΠΑ-Σένγκεν το 2019 ήταν 20,6 δισ. Δολάρια. Οι αγορές που αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο είναι οι ΗΠΑ-Γερμανία (4 δισ. Δολάρια), ΗΠΑ-Γαλλία (3,5 δισ. Δολάρια) και ΗΠΑ-Ιταλία (2,9 δισ. Δολάρια).

"Αυτό θα δημιουργήσει τεράστιες πιέσεις στις ταμειακές ροές για τις αεροπορικές εταιρείες. Έχουμε ήδη δει την Flybe να πάει κάτω. Και αυτό το τελευταίο χτύπημα θα μπορούσε να ωθήσει άλλους προς την ίδια κατεύθυνση. Οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν έκτακτα μέτρα για να περάσουν από την κρίση. Οι κυβερνήσεις πρέπει να εξετάζουν όλα τα δυνατά μέσα για να βοηθήσουν τον κλάδο μέσω αυτών των ακραίων περιστάσεων. Η επέκταση των πιστωτικών ορίων, η μείωση του κόστους των υποδομών, η μείωση του φορολογικού βάρους αποτελούν όλα τα μέτρα που θα χρειαστεί να διερευνήσουν οι κυβερνήσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας, αλλά χωρίς κυβερνητική δέσμη θα υπάρξει τομεακή χρηματοπιστωτική κρίση που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία », δήλωσε ο de Juniac.

Συστάσεις της ΠΟΥ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εξακολουθεί να παρέχει συμβουλές κατά της εφαρμογής ταξιδιωτικών ή εμπορικών περιορισμών σε χώρες που παρουσιάζουν εστίες. Στις 29 Φεβρουαρίου 2020, η ΠΟΥ εξέδωσε αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές που περιελάμβαναν τα εξής:

"Τα μέτρα για το ταξίδι που παρεμποδίζουν σημαντικά τη διεθνή κυκλοφορία μπορούν να δικαιολογηθούν μόνο στην αρχή μιας επιδημίας, καθώς μπορούν να επιτρέψουν στις χώρες να κερδίσουν χρόνο, έστω και λίγες μέρες, για την ταχεία εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων ετοιμότητας. Οι περιορισμοί αυτοί πρέπει να βασίζονται σε προσεκτική εκτίμηση κινδύνου, να είναι ανάλογοι του κινδύνου για τη δημόσια υγεία, να είναι σύντομης διάρκειας και να επανεξετάζονται τακτικά καθώς εξελίσσεται η κατάσταση. "

"Καλούμε τις ΗΠΑ και άλλες κυβερνήσεις που έχουν θέσει ταξιδιωτικούς περιορισμούς για να ακολουθήσουν την καθοδήγηση της ΠΟΥ. Αυτό εξελίσσεται ταχύτατα. Η υγεία και η ασφάλεια είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες για τις κυβερνήσεις και τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα και η αναγκαιότητα των ταξιδιωτικών περιορισμών πρέπει να επανεξετάζονται συνεχώς », δήλωσε ο de Juniac.