καθώς η άρνηση της Ρωσίας, ερμηνεύτηκε από τη Σαουδική Αραβία ως προσπάθεια να ενισχύσει η Μόσχα το μερίδιο αγοράς της, η απάντηση ήρθε αφενός με τη μείωση της επίσημης τιμής του σαουδαραβικού αργού, αφετέρου με την αύξηση της παραγωγής και των εξαγωγών πετρελαίου του Ριάντ, ενώ από κοντά ακολούθησαν και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Πώς συνδέονται οι τελευταίες αυτές εξελίξεις με την αγορά των τάνκερ;
Όπως επισήμανε σε πρόσφατο σημείωμά της η BIMCO η απόφαση για αύξηση της επίσημης παραγωγικής ικανότητας της Saudi Aramco στα 12 εκατ. βαρέλια την ημέρα, θα έχει ως αποτέλεσμα πρόσθετες εξαγωγές της τάξης των 2 εκατ. βαρελιών την ημέρα, οι οποίες έχουν ως αφετηρία το κύριο εξαγωγικό τέρμιναλ της Σαουδικής Αραβίας Ras Tanura.
Πράγματι, η Σαουδική Αραβία δείχνει αποφασισμένη να υλοποιήσει την απόφασή της καθώς προχωρά τις σχετικές προετοιμασίες: την περασμένη Τρίτη ναυλώθηκαν 10 υπερδεξαμενόπλοια VLCC, ενώ την περασμένη Τετάρτη προχώρησε στη ναύλωση ακόμη 18VLCC. Κάθε VLCC μπορεί να μεταφέρει 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου.
Σύμφωνα με την BIMCO οι ναυλώσεις έγιναν με ημερήσια ναύλα έως και 197,500 δολάρια την ημέρα, όταν οι μέσες τιμές των ναύλων κυμαίνονταν στις 6 Μαρτίου μόλις στα 33,709 δολάρια την ημέρα.
Όσο για το ποιοι αγοράζουν; Φαίνεται ότι τα διυλιστήρια ή ακόμη και τα κράτη που διατηρούν στρατηγικά αποθέματα θα έχουν την ευκαιρία το επόμενο διάστημα να γεμίσουν τις δεξαμενές τους με φθηνό σαουδαραβικό πετρέλαιο, αξιοποιώντας τον πόλεμο τιμών που έχει ξεσπάσει στην αγορά. Εφόσον η Σαουδική Αραβία , παρά τις σοβαρές αναταράξεις που προκαλεί η διεθνής οικονομική επιβράδυνση και η πανδημία του κορονοϊού, καταφέρει να βρει αγοραστές για το φθηνό επιπλέον πετρέλαιο που ρίχνει στην αγορά για τους επόμενους 2 μήνες, τότε τα ναύλα για τα τάνκερ αναμένεται να παρουσιάσουν κατακόρυφη άνοδο. Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά ότι οι γεωπολιτικές ισορροπίες και τα παιχνίδια ισχύος επηρεάζουν καθοριστικά τη ναυτιλία και ειδικότερα τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων.
(από www.capital.gr)