ΣΕΕΠΕ: Κατεπείγουσα Επιστολή προς ΥΠΟΙΚ και ΥΠΕΝ - Κίνδυνος για την Επιβίωση των Μικρών Εταιρειών η Ραγδαία Μείωση στη Ζήτηση Βενζίνης

ΣΕΕΠΕ: Κατεπείγουσα Επιστολή προς ΥΠΟΙΚ και ΥΠΕΝ - Κίνδυνος για την Επιβίωση των Μικρών Εταιρειών η Ραγδαία Μείωση στη Ζήτηση Βενζίνης
energia.gr
Πεμ, 2 Απριλίου 2020 - 16:30

Με τον ακόμη μεγαλύτερο περιορισμό των μετακινήσεων να επίκειται και την κοινωνική αποστασιοποίηση να εμπεδώνεται, η ζήτηση υγρών καυσίμων ακολουθεί πορεία καταβαράθρωσης. Την άσχημη εικόνα που ήδη επικρατεί στον κλάδο περιγράφει ανάγλυφα σε κατεπείγουσα επιστολή προς το ΥΠΟΙΚ και το ΥΠΕΝ, 

ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, ζητώντας, παράλληλα την άμεση λήψη μέτρων από την Πολιτεία.

Ειδικότερα, ο ΣΕΕΠΕ κρούει «τον κώδωνα του κινδύνου» για την επιβίωση ιδίως των μικρών εταιρειών εμπορίας υγρών καυσίμων και, για το λόγο αυτό, ζητά να δοθεί παράταση 30 ημερών στην δυνατότητα πληρωμής φόρων και δασμών, η οποία υφίσταται ήδη για άλλους κλάδους. Ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει στην επιστολή ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος για την επιβίωση των εταιρειών. Κι αυτό γιατί οι μειωμένες πωλήσεις σε συνδυασμό με τα μέτρα παράτασης των πιστώσεων για τους πρατηριούχους δημιουργούν ένα ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας για τις εταιρίας εμπορίας, οι οποίες είναι υποχρεωμένες μάλιστα να προκαταβάλλουν πληρωμές φόρων και δασμών.

Όσον αφορά την εικόνα που επικρατεί στην αγορά μετά την επιβολή των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις, συνολικά για το Μάρτιο σημειώθηκε πτώση 33% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Ειδικότερα, μάλιστα, την τελευταία εβδομάδα του μήνα η κάμψη της κατανάλωσης ανήλθε στο 57% σε σχέση με το αντίστοιχο επταήμερο του 2019, ενώ την προτελευταία εβδομάδα η σχετική μείωση εκτιμάται σε 20%.

Ως συνέπεια των παραπάνω, και σε συνδυασμό με το ότι εφέτος δεν θα υπάρξει πασχαλινή έξοδος εκδρομέων, η ζήτηση στη βενζίνη αναμένεται να μειωθεί κατά 80%.

Καλύτερη, ωστόσο, είναι η εικόνα στο ντίζελ κίνηση, με την μείωση της κατανάλωσης το Μάρτιο να υπολογίζεται στο 17%. Αυτό αποδίδεται κυρίως στις αυξημένες μεταφορές για τις ανάγκες τροφοδοσίας των σούπερ μάρκετ αλλά και των υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου, που ευνοήθηκαν από το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων και την επιβολή περιορισμών στις μετακινήσεις του κοινού. Επίσης, ευνοϊκός παράγοντας θεωρείται και η αυξημένη ηλιοφάνεια, που ευνόησε τις αγροτικές καλλιέργειες. Ωστόσο, ως τα τέλη Μαρτίου προβλέπεται ότι και η κατανάλωση στο ντίζελ κίνησης θα έχει σημειώσει κάμψη της τάξης του 40%.

Αντίθετη είναι η εικόνα στο πετρέλαιο θέρμανσης, στο οποίο η ζήτηση έχει αυξηθεί λόγω της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι αλλά και του γεγονότος ότι παραμένουν σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες σε μεγάλο μέρος της χώρας. Σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές που επικρατούν, οι παραπάνω παράγοντες έχουν ήδη προκαλέσει αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης κατά 68% για το Μάρτιο.