Η πορεία της διεθνούς οικονομίας και πρωτίστως η πορεία της Κίνας, επηρεάζει καθοριστικά τη διεθνή ναυτιλία καθώς περίπου ένα στα τρία φορτία που διακινείται μέσω θαλάσσης, είτε έχει προορισμό είτε έχει αφετηρία τη χώρα του Δράκου

Κατά συνέπεια τα οικονομικά μεγέθη αλλά και οι εκτιμήσεις για την πορεία της κινεζικής οικονομίας, λειτουργούν ως ανεμοδείκτης για τον κλάδο της ναυτιλίας και την πορεία της ναυλαγοράς. Ποια είναι λοιπόν τα τελευταία δεδομένα για την κινεζική οικονομία που αναμένεται να επηρεάσουν τον κλάδο το επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η BIMCO στις αρχές του μήνα ο δείκτης νέων παραγγελιών για την Κινεζική οικονομία παρουσίασε μέτρια αύξηση σε σύγκριση με το Φεβρουάριο. Ωστόσο οι δείκτες παραγωγής για την κινεζική βιομηχανία παραμένουν ακόμη μακριά από τα επίπεδα του Ιανουαρίου, που σημαίνει ότι οι προσδοκίες για μια ταχεία ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας μετά την κρίση του κορονοϊού δύσκολα θα επαληθευτούν.

Σε αντίθεση με την Κίνα, ο δείκτης νέων παραγγελιών για την ευρωζώνη, εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού βρέθηκε στα τέλη Μαρτίου σε χαμηλό 92 μηνών. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή αγορά είχε δεχθεί ήδη το πρώτο σοκ όταν η αλυσίδα προμήθειας από την Κίνα, αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, εξαιτίας του lockdown της κινεζικής οικονομίας, λόγω του κορονοϊού.

Τι σημαίνουν αυτά τα στοιχεία της κινεζικής οικονομίας και της ευρωπαϊκής οικονομίας για την ναυτιλιακή αγορά; Όπως επισημαίνει πρόσφατο σημείωμα της μεγαλύτερης διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών BIMCO, η έστω και μέτρια ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας αποτελεί θετική είδηση, για τον κλάδο. Ωστόσο το γεγονός ότι οι δείκτες υπολείπονται των επιπέδων του Ιανουαρίου καταδεικνύει ότι η ανάκαμψη από την κρίση θα είναι μια μακρά και "αργόσυρτη” διαδικασία. Αυτό επιβεβαιώνεται καθώς σχεδόν όλος ο υπόλοιπος κόσμος μπαίνει σε διαδικασία lockdown εξαιτίας της κρίσης του COVID-19. Τα εκτεταμένα μέτρα προφύλαξης αναμένεται να επηρεάζουν τη ζήτηση για κινεζικές εξαγωγές, ακόμη και όταν η κινεζική οικονομία επιστρέψει σε πλήρη παραγωγική δυναμικότητα.

Ουσιαστικά για τη ναυλαγορά, τα στοιχεία αυτά σημαίνουν ότι επ᾽ ουδενί δεν επιβεβαιώνεται το σενάριο για μια κρίση στη ναυλαγορά τύπου V με εξίσου ταχεία ανάκαμψη των εσόδων για τα φορτηγά containerships όσο και η πτώση. Το αντίθετο μάλιστα: τα στοιχεία για τις νέες παραγγελίες για εξαγωγές δείχνουν ήδη ότι συνεχίζεται η κάμψη στη ζήτηση.

Η BIMCO αναμένει ότι σε όγκο οι εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα, που περιέχουν ενδιάμεσα και τελικά προϊόντα, θα μπορούσαν να μειωθούν σημαντικά όσο οι προηγμένες οικονομίες της Δύσης συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη ενάντια στον κορονοϊό.

Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου και παρότι το διεθνές εμπόριο συνεχίζεται ακόμη και σε συνθήκες καραντίνας, η χαμηλότερη ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικές ζημιές σε μεγάλο αριθμό εταιρειών του κλάδου, καταλήγει η BIMCO.

(από www.capital.gr)