Ενώ στα πρατήρια της Λεμεσού στην Κύπρο, η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης των 95 οκτανίων βρίσκεται στο 1,429 ευρώ, ανά λίτρο, απηχώντας σε μεγάλο βαθμό –αν και αναφερόμαστε σε νησί με ό,τι και αυτό συνεπάγεται για τα μεταφορικά κόστη και άλλες επιβαρύνσεις που δεν παρατηρούνται στις αγορές των ηπειρωτικών χωρών – η αντίστοιχη τιμή στα βενζινάδικα της Νομαρχίας Αθηνών είναι 1,706 ευρώ ανά λίτρο (1,397 ευρώ ανά λίτρο η χαμηλότερη και …2,399 ευρώ ανά λίτρο η υψηλότερη!!!).

Φυσικά, η μέση τιμή που καλούνται να πληρώσουν οι εποχούμενοι στη χώρα μας είναι, στην πραγματικότητα, η δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη, κάτω από την Πορτογαλία, με 1,796 ευρώ ανά λίτρο και πίσω μόνο από την Ολλανδία (2,013 ευρώ ανά λίτρο) την Ιταλία (1,869 ευρώ ανά λίτρο), την Ελβετία (1,871 ευρώ ανά λίτρο) και την Γαλλία (1,817 ευρώ ανά λίτρο), με τη διαφορά ότι πρόκειται για χώρες με απείρως υψηλότερο ΑΕΠ και διαθέσιμο εισόδημα. 

(Η εικόνα της αγοράς υγρών καυσίμων στην Ευρώπη, στις 2 Σεπτεμβρίου 2024. Πηγή: Weekly Oil Bulletin)

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα πρατήρια του Βελγίου η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης των 95 οκτανίων είναι 1,695 ευρώ ανά λίτρο, ενώ στην Γερμανία, πωλείται προς 1,731 ευρώ ανά λίτρο. 

Και όλα τούτα συμβαίνουν ενώ η τιμή των futures του Brent του διεθνούς benchmark, για παραδόσεις επόμενου μήνα, κατρακυλά αυτή την ώρα (18:00 ώρα Ελλάδος) στα 69,62 δολάρια ανά βαρέλι, με ποσοστιαία πτώση της τάξης του -3,09%, ενώ της αντίστοιχης αμερικανικής ποικιλίας, WTI, βαίνει χαμηλότερα από τα 63,40 δολάρια ανά βαρέλι.

Φανταστείτε τί έχει να -ξανα-συμβεί έτσι και οι τιμές του αργού αρχίσουν, με οποιαδήποτε αφορμή, να αυξάνονται...

Κατά τα λοιπά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει ότι αναζητά -ακόμη- τα αίτια της ακρίβειας σε όλη την αλυσίδα της αγοράς υγρών καυσίμων στην Ελλάδα.