Οι περισσότερες εταιρείες δεν προέρχονται από την οικοδέσποινα Γερμανία, που παραδοσιακά θεωρείται η ηγέτιδα στην ευρωπαϊκή αυτοκίνηση, αλλά από την Κίνα. Συγκριτικά, υπάρχουν 849 εκθέτες από την Κίνα, 470 από τη Γερμανία, και μόλις 91 από τις ΗΠΑ.
300 χιλιόμετρα πιο δυτικά, οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες ανησυχούν για το μέλλον του κλάδου της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η σοκαριστική είδηση ότι η ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης, η Volkswagen, εξετάζει το κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων της στη Γερμανία, έχει καταστήσει ακόμα πιο σαφή την απειλή εναντίον των ευρωπαίων παραγωγών. Μέχρι στιγμής, οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι πίστευαν πως ο περιορισμός του ξένου ανταγωνισμού, και ειδικά της Κίνας, ήταν η λύση. Ωστόσο, η πραγματικότητα δεν φαίνεται τόσο απλή.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η ηλεκτροκίνηση. Η Κίνα έχει δηλώσει ανοιχτή στον διάλογο προκειμένου να βρεθεί μία λύση που δεν περιλαμβάνει δασμούς κατά των κινεζικών EVs που εισάγονται στην Ευρώπη. Με τους ευρωπαίους ηγέτες να πρέπει να αποφασίσουν το μέλλον των δασμών τον Οκτώβριο, αυτή μοιάζει με την τελευταία ευκαιρία για διαπραγματεύσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη ανακοίνωσε πως θα μειώσει τους δασμούς που είχε επιβάλει σε ορισμένες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται από την Κίνα, μεταξύ αυτών και η Tesla που θα μειωθεί στο 8% από το 9%. Ωστόσο, άλλοι (Κινέζοι) κατασκευαστές μπορούν να δουν πρόσθετους δασμούς που ξεπερνούν το 35%.
Παρά τα εμπόδια, οι Κινέζοι εκθέτες στη Φρανκφούρτη δηλώνουν αποφασισμένοι να παραμείνουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο Βίκτωρ Γιανγκ, Αντιπρόεδρος της Geely, ανάφερε χαρακτηριστικά πως: «Ακόμα κι αν ορισμένοι στην Ευρώπη είναι εναντίον μας, εμείς δεν θα εναντιωθούμε ποτέ κατά της ευρωπαϊκής αγοράς.» Σε κάθε περίπτωση, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ήδη μεριμνήσει για το πώς μπορούν να παρακάμψουν τους δασμούς. Η BYD, η Chery, η Geely, και η Xpeng ετοιμάζονται να επενδύσουν σε μονάδες παραγωγής εντός των ευρωπαϊκών συνόρων.