Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισαν να αυξάνονται τον Μάρτιο, βοηθούμενες από την κινεζική και ευρωπαϊκή αγορά. Αντιθέτως, η αμερικανική αγορά παρέμεινε στατική εξαιτίας των αντικινήτρων που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ. Μέχρι στιγμής, η πορεία του κλάδου εντός του 2025 είναι γενικά καλύτερη από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές, μετά τις απαισιόδοξες εξελίξεις του 2024

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τον Μάρτιο του 2025 αυξήθηκαν κατά 29% συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2024, αναδεικνύοντας τη σταδιακή επαναφορά ενός τομέα που υπέφερε ιδιαίτερα πέρσι. Η θετική πορεία τον προηγούμενο μήνα έκλεισε ένα επιτυχημένο τρίμηνο, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 18% αύξηση για τον Ιανουάριο και 49% αύξηση για τον Φεβρουάριο. Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο του 2025 πουλήθηκαν 4,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, μία αύξηση 29% από την ίδια περίοδο πέρσι.

Αναμενόμενα, η Κίνα συνέχισε να ηγείται στην ανάπτυξη του κλάδου. Οι πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο έφτασαν τα 2,4 εκατομμύρια, με περίπου το 1 εκατομμύριο να πωλείται τον Μάρτιο. Η Ευρώπη ακολούθησε, με συνολικές πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 900.000 στο τρίμηνο και 400.000 μόνο τον Μάρτιο. Στη Βόρεια Αμερική, που περιλαμβάνει τις ΗΠΑ και τον Καναδά, οι συνολικές πωλήσεις για το τρίμηνο ήταν 500.000 και 200.000 για τον Μάρτιο. Στον υπόλοιπο κόσμο, το πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν 300.000 και περίπου 100.000 τον Μάρτιο.

 

Οι παγκόσμιες πωλήσεις EVs τον Μάρτιο. Πηγή: Reuters.

 

Οι λόγοι για τα αποτελέσματα αυτά είναι λίγο ή πολύ γνωστοί. Στην Κίνα, οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας προσβάσιμες τιμές και υψηλή καινοτομία, με τις δυτικές εταιρείες να αναγκάζονται να ακολουθήσουν. Παράλληλα, έχει δοθεί έμφαση στο ζήτημα των σταθμών φόρτισης. Στην Ευρώπη, η κλιματική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποδίδει καρπούς, παρά τις γκρίνιες από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο χαλάρωσης των μέτρων προστατευτισμού έναντι των εισαγωγών από την Κίνα.

Αντιθέτως, στις ΗΠΑ παρατηρείται μία στασιμότητα εξαιτίας της πολιτικής Τραμπ. Ο Αμερικανός Πρόεδρος έχει αναφερθεί στο πόσο δυσανασχετεί με τα ηλεκτρικά οχήματα γενικά, παρά την προσπάθειά του να διαφημίσει την Tesla ώστε να βοηθήσει τον μεγαλύτερο δωρητή του. Ταυτόχρονα, ο Τραμπ έχει πλήξει τις πωλήσεις, με τους δασμούς τόσο στα οχήματα, όσο και στα ανταλλακτικά. Πέραν της αμερικανικής αγοράς, ο εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε ο Τραμπ επηρεάζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες και την οικονομία σε διεθνές επίπεδο, προκαλώντας ένα γενικότερο αίσθημα αβεβαιότητας στους καταναλωτές.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr