φθάνοντας ενδοσυνεδριακά στο ελάχιστο των - $40,32 το βαρέλι, για να κλείσει τελικά στα - $ 37,63 το βαρέλι. Σήμερα το πρωί στα Ασιατικά χρηματιστήρια το προθεσμιακό συμβόλαιο του WTI, που αφορά πλέον παραδώσεις Ιουλίου, άλλαξε πρόσημο και διαπραγματεύετο λίγο πάνω από το μηδέν
στα + 56 cents το βαρέλι, ενώ εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς είναι ότι τις επόμενες ημέρες θα παρατηρήσουμε μικρή ανάκαμψη καθώς αναμένεται βελτίωση των όρων λειτουργίας της Αμερικανικής αγοράς το αμέσως επόμενο διάστημα. Αρνητικές τιμές πετρελαίου σημαίνει ότι οι παραγωγοί είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν τους καταναλωτές ( στην συγκεκριμένη περίπτωση τα διυλιστήρια των ΗΠΑ) για να απορροφήσουν ποσότητες αργού που δεν μπορούν διαφορετικά να πωλήσουν στην ελεύθερη αγορά και είναι υποχρεωμένοι να τις ξεφορτωθούν αφού δεν διαθέτουν τους απαραίτητους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ δεν μπορούν αίφνης να παγώσουν την παραγωγή τους.
Σε αντίθεση με το Αμερικανικό WTI οι τιμές για το Brent, που αποτελεί το διεθνές benchmark και καλύπτει σχεδόν όλες τις υπόλοιπες αγορές της υφηλίου, δεν κατέρρευσαν αλλά έχουν υποστεί σοβαρές καθοδικές πιέσεις. Σήμερα το πρωί το Brent διαπραγματεύετο στα $ 23,56 το βαρέλι έχοντας απολέσει $ 10 από τις αρχές Απριλίου. Η ιστορική συμφωνία του OPEC+ στις 9/4 για μείωση της παραγωγής κατά 9,7 εκατ. βαρ/ημέρα δεν στάθηκε ικανή να αναχαιτίσει την καθοδική πορεία των τιμών του αργού αφού οι αγορές δεν έχουν πεισθεί ότι το διευρυμένο καρτέλ διαθέτει την απαραίτητη συνοχή και πειθαρχία για μια μετρήσιμη και ουσιαστική μείωση της καθημερινής παγκόσμιας παραγωγής .
Η δραματική κατάρρευση της τιμής του Αμερικανικού αργού που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο και έρχεται να μας υπενθυμίσει τις ιδιαιτερότητες της Αμερικανικής αγοράς. Είναι δε αποτέλεσμα της τεράστιας μείωσης της ζήτησης λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Με εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν ακινητοποιηθεί, χιλιάδες επιχειρήσεις και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες να έχουν κλείσει, με τις αεροπορικές πτήσεις να έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο, η ζήτηση για πετρέλαιο στην Β. Αμερική έχει φθάσει στο ναδίρ. Αυτό έχει οδηγήσει στην ταχεία πλήρωση των αποθηκευτικών δεξαμενών τόσο στα διυλιστήρια όσο και στα tank farms στο Cushing της Οκλαχόμα, που αποτελεί τον βασικό σημείο αναφοράς για τα Αμερικανικά αποθέματα και όπου καταλήγουν αγωγοί από βορρά και νότο.
Με την ραγδαία πτώση της ζήτησης για πετρελαϊκά προϊόντα οι πετρελαιοπαραγωγοί των ΗΠΑ σε αντίθεση με τους παραγωγούς του Περσικού Κόλπου, που αποθηκεύουν το αργό τους σε μεγάλα και μικρά tankers, δεν έχουν δυνατότητες αποθήκευσης πάρα μόνο σε επίγειες δεξαμενές -οι οποίες όμως "φούλαραν" σχετικά γρήγορα - αφού οι ίδιου δεν μπορούν αίφνης να μειώσουν την ροή πετρελαίου από τα χιλιάδες παραγωγικά πηγάδια κυρίως στις νότιες πολιτείες (Τέξας, Οκλαχόμα, Λουϊζιάνα) αλλά και στον βορρά. Με τις ΗΠΑ ως γνωστό να έχουν υπερδιπλασιάσει την παραγωγή αργού την τελευταία 10ετια (από τα 7,5 εκατ. βαρ/ημέρα το 2010 στα 16,0 εκατ. βαρ. το 2019) από συμβατικά και μη κοιτάσματα, με το shale oil να είναι υπεύθυνο για το 80% της νέας παραγωγής τα τελευταία χρόνια.