Η περαιτέρω πτώση των τιμών του πετρελαίου θα ενισχύσει το φαινόμενο του contango, της αποθήκευσης δηλαδή πετρελαίου σε δεξαμενόπλοια με στόχο τη μεταπώλησή του αργότερα σε υψηλότερες τιμές. Το contango στο αργό πετρέλαιο του Brent δείχνει ότι οι εταιρείες πετρελαίου θα έχουν περισσότερα κίνητρα να βρουν ναυλωτές για να αποθηκεύσουν φορτία στη θάλασσα για ακόμη περισσότερο χρόνο,

ενώ και οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων έχουν περισσότερες ευκαιρίες να ναυλώσουν τα πλοία για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια με υγιείς ναύλους, καθώς η αγορά πετρελαίου δείχνει ότι περνάει μια παρατεταμένη περίοδο υπερπροσφοράς αργού, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ναυτιλιακής εταιρείας Frontline Management, Robert Hvide Macleod, η οποία ελέγχει από τους μεγαλύτερους στόλους δεξαμενοπλοίων στον κόσμο.

Ως αποτέλεσμα του πολέμου τιμών στο αργό και την κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου λόγω της πανδημίας κορονοϊού, οι πετρελαϊκές εταιρείες έχουν ναυλώσει δεκάδες δεξαμενόπλοια για συγκεκριμένη χρονική περίοδο ως αποθήκες. Η VesselsValue υπολογίζει ότι 85 δεξαμενόπλοια και ειδικότερα 39 VLCCs, 29 suezmaxes και 17 aframaxes ναυλώθηκαν για μεγάλη περίοδο κατά τον μήνα Απρίλιο με τα 45 εξ αυτών να ναυλώθηκαν για διάστημα έξι μηνών.

Οι αναλυτές εκτιμούν, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι η υπερπροσφορά αργού πετρελαίου αναμένεται να παραμείνει σημαντική, δεδομένης της τρέχουσας πτώσης της ζήτησης, γεγονός που σημαίνει ότι θα εξακολουθήσει να καταγράφεται τάση αποθεματοποίησης έστω και με μειούμενο ρυθμό.

Επίσης, η Braemar ACM εκτιμά ότι η πλωτή αποθήκευση μπορεί να είναι κερδοφόρα για τους ναυλωτές, όταν o ημερήσιος ναύλος για τρίμηνη ναύλωση ενός VLCC είναι στα 70.000 δολ. την ημέρα και για εξάμηνη ναύλωση στα 40.000 δολ. την ημέρα.

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipbroking, ο ημερήσιος ναύλος στη spot αγορά στα VLCC κυμαινόταν στα μέσα Απριλίου από 118.000 δολ. μέχρι και 260.000 δολ. την ημέρα ανάλογα το δρομολόγιο, με τον μέσο όρο του έτους να κυμαίνεται από 60.000 δολ. μέχρι και 120.000 δολ. την ημέρα επίσης ανάλογα τη διαδρομή, όταν πέρυσι ήταν από 9.500 δολ. μέχρι και 75.600 δολ. την ημέρα ανάλογα τη διαδρομή.

(Από τη Ναυτεμπορική)