Οι εκτιμήσεις των αναλυτών αρχίζουν να αναφέρονται στην κατάσταση στον χώρο των καυσίμων παγκόσμια σαν μία από τις απειλές της όποιας ελάττωσης της νευρικότητας μπορεί να προκαλούν τα βελτιωμένα δεδομένα σχετικά με την πανδημία. Οι έμποροι πετρελαίου αγωνίζονται να βρουν αρκετά πλοία, αυτοκίνητα, σπήλαια και αγωγούς για να αποθηκεύσουν καύσιμα, καθώς οι περισσότερες συμβατικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης γεμίζουν εν μέσω άφθονης προσφοράς και κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης λόγω της κρίσης του Covid-19.

 

Δεκάδες πετρελαιοφόρα πλοία έχουν κρατηθεί τις τελευταίες ημέρες για την αποθήκευση τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων βαρελιών καυσίμων, βενζίνης και ντίζελ στη θάλασσα, ενεργώντας ως πλωτή αποθήκευση, καθώς οι χερσαίες δεξαμενές είναι πλήρεις ή έχουν ήδη κρατηθεί, σύμφωνα με τους εμπόρους και τα δελτία αποστολής. Αυτό προσθέτει περίπου 130 εκατομμύρια βαρέλια αργού ήδη σε πλωτή αποθήκευση, ανέφεραν έμποροι και ναυτιλιακές πηγές. Η ζήτηση για πετρέλαιο και τα προϊόντα του έχει μειωθεί έως και 30%, καθώς κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν πει στους πολίτες να μείνουν στο σπίτι τους για να αποτρέψουν τη διάδοση του ιού - να κρατήσουν στη γη τα αεροπλάνα και να αφήσουν τα αυτοκίνητα σταθμευμένα.

Είναι δύσκολο να μετρηθεί η συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης πετρελαίου στον κόσμο, αλλά τα σημάδια ότι το όριο πλησιάζεται είναι όλο και πιο προφανή. Η αύξηση της αποθήκευσης στη θάλασσα είναι ένας δείκτης, καθώς είναι ακριβότερη από την αποθήκευση στην ξηρά και μπορεί να είναι τεχνικά περίπλοκη.

Η Beta Sec. επισημαίνει: «Ανοδική αντίδραση, με τους επενδυτές να αναζητούν νέα από την επικείμενη Σύνοδο Κορυφής, η οποία μπορεί να δώσει το “πράσινο φως” για συμφωνία αναφορικά με μία συντονισμένη δράση απέναντι στις επιπτώσεις του Covid-19».

Η Κύκλος ΑΧΕΠΕΥ εκτιμά: «Η πρωτόγνωρη υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου, σε συνέχεια της κάλυψης όλων των αποθηκευτικών χώρων και των χαμηλών συνθηκών ζήτησης, προκαλεί αναταράξεις σε όλες τις αγορές του πλανήτη. Αναπόφευκτα, η καθοδική κίνηση θα συνεχιστεί για τον Γ.Δ. του Χ.Α., με τους αγοραστές να καλούνται να επιδείξουν τα αντανακλαστικά τους στην περιοχή των 580 μονάδων».

Η Ελληνοαμερικανική ΑΧΕΠΕΥ σημειώνει: «Ο Γ.Δ. επέστρεψε κάτω από τις 600 μονάδες, αφού πραγματοποίησε τοπικό υψηλό στις 630 μονάδες. Αναμένουμε τη συμπεριφορά του Γ.Δ. στα επίπεδα στήριξης των 580 και των 540 μονάδων. Η περιοχή των 550 θα μπορούσε να αποτελέσει ένα νέο σημείο εισόδου. Θεωρούμε πολύ πιθανό το εύρος διακύμανσης του τελευταίου μήνα να αποτελέσει ένα μελλοντικό trading range. Ο ΔΤΡ τηρεί ακριβώς το προσδοκώμενο trading range μεταξύ 300-380 μονάδων. Έχει επιβεβαιώσει δύο φορές τόσο το άνω όσο και το κάτω όριο. Θεωρούμε πολύ πιθανό να διατηρηθεί για άλλη μια φορά η στήριξη στις 300 μονάδες, με πιθανή βραχυχρόνια υποχώρηση ως τις 280 μονάδες. Οι 380 μονάδες αποτελούν, πλέον, ισχυρό επίπεδο αντίστασης».

Ο Νικόλας Πετράκης της Whitetip Investments ΑΕΠΕΥ σχολίασε αναλυτικά: «Σε κρίσιμα επίπεδα επέστρεψε ο γενικός δείκτης, βρισκόμενος στην τασική στήριξη των 590 μονάδων. Η αγορά έδειξε αδυναμία υπέρβασης των 630 μονάδων, όπου και διαμόρφωσε το τοπικό υψηλό και αποτελεί την πρώτη αντίσταση. Χαμηλότερα, η βάση των 550 μονάδων φαίνεται πως θα είναι αυτή που θα μας απασχολήσει, σε περίπτωση βέβαια απώλειας των 590 μονάδων του Γ.Δ. Αναμενόμενα, ο δείκτης τραπεζών διόρθωσε έως τη στήριξη των 300 μονάδων, αδυνατώντας να ξεπεράσει το κρίσιμο τεχνικό όριο των 370 μονάδων. Η σημερινή (σ.σ.: χθεσινή) τεχνική αντίδραση δεν ήταν καθόλου πειστική, με τον κλαδικό δείκτη να παραμένει “short”, “κοιτάζοντας” πλέον τα πρόσφατα χαμηλά των 266 μονάδων. Αναγκαία κρίνεται η κατοχύρωση των 350 μονάδων για την αποφυγή του άμεσου κινδύνου, όμως μόνο με την υπέρβαση των 370 μονάδων η εικόνα θα γίνει και πάλι θετική. Η επάνοδος της τμηματικής άρσης των μέτρων πλησιάζει, με την κυβέρνηση να στοχεύει στη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μέσα στον Μάιο. Η πορεία των κρουσμάτων φαίνεται να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα χρηματιστηριακά, με την πορεία του “μαύρου χρυσού” να λαμβάνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το πρόσφατο ράλι στις διεθνείς αγορές χρήζει προσοχής, καθώς μία διόρθωση μετά τις πρόσφατες εξελίξεις δεν θα ήταν καθόλου απίθανο σενάριο».

(Από τη Ναυτεμπορική)