Σημαντική μείωση της αγοράς πετρελαίου θέρμανσης

Η συρρίκνωση της αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης συμπαρασύρει το σύνολο των πωλήσεων βενζινών-ντίζελ Η εμπορική συμφωνία Jetoil και Dracoil σηματοδοτεί μια νέα περίοδο συγκέντρωσης δυνάμεων στην αγορά
Τρι, 4 Δεκεμβρίου 2007 - 04:03

Μειωμένη κατά 22% εμφανίζεται η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης στο διάστημα 15 Οκτωβρίου ως τέλος Νοεμβρίου 2007 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Αυτό προκύπτει από έρευνα αγοράς που διεξήγαγε η STAT BANK, σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη αγορά είχε εμφανίσει πρόσθετη μείωση 16,7% στο διάστημα Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2007 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Η κατάσταση της αγοράς δείχνει ιδιαίτερα ανησυχητική, αφού οι όποιες παραγγελίες γίνονται από τους καταναλωτές είναι εξαιρετικά βραχυπρόθεσμες: δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που προμηθεύονται καύσιμα για την κάλυψη αναγκών συγκεκριμένων ημερών. Από τη πλευρά πολλών εταιριών μεταπώλησης πετρελαίου θέρμανσης η κατάσταση δημιουργεί πρόσθετες ανησυχίες για κλείσιμο εργασιών και πιθανές εξαγορές από τους ισχυρούς του κλάδου.Για τους μεταπωλητές μικρού βεληνεκούς τίθεται επομένως ζήτημα επιβίωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της STAT BANK, το 9μηνο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2007 η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης έπεσε κάτω από τα 2 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, συμπαρασύροντας το σύνολο της αγοράς βενζινών-ντίζελ. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η συνολική αγορά βενζινών ντίζελ εμφάνισε ελαφρά επιβράδυνση 1,9% για να διαμορφωθεί στα 7,3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Έτσι, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση βενζινών αυξήθηκε (κατά 3,1%) και η αντίστοιχη του ντίζελ κίνησης εμφάνισε αύξηση 5,6%, η συνολική αγορά κινήθηκε αρνητικά.

Η δυστοκία της αγοράς σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα τιμών του αργού και των λιανικών τιμών έχει οξύνει τον ανταγωνισμό των εμπλεκομένων επιχειρήσεων. Οι τάσεις στην αγορά είναι πρώτον, ελαφρά υποχώρηση της κυριαρχίας των μεγάλων εταιρειών. Αν και οι 6 μεγάλες εταιρίες εμπορίας συγκέντρωναν (το 9μηνο του 2007) το 69,8% της συνολικής αγοράς, το μερίδιό τους ήταν 71,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Δεύτερον, οι τρεις πρώτες εταιρίες του κλάδου παρουσιάζουν μείωση του μεριδίου αγοράς τους, ενώ οι μεσαίου μεγέθους εταιρίες διευρύνουν συνεχώς τη παρουσία τους στην αγορά. Τρίτον, 4-5 μικρές εταιρίες αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες που εκφράζονται σε πάγωμα η μείωση του μεριδίου τους στην αγορά.