Βελτιωμένη κερδοφορία παρουσίασε η Ελινόιλ το 2019, με τα μικτά κέρδη του Ομίλου να ανέρχονται σε 49,9 εκατ. ευρώ έναντι 44,4 εκατ. το 2018 και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε 18,3 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2018. Τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του Ομίλου (EBT) παρέμειναν στα 4,3 εκατ. του 2018, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) ανήλθαν σε κέρδη 3,3 εκατ. έναντι 2,8 εκατ. το προηγούμενο έτος. Την ίδια στιγμή, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 1,95 δισ. έναντι 2,204 δισ. το 2018, καταγράφοντας μείωση 11%

Όσον αφορά τη μητρική εταιρεία, το 2019 τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 15,3 εκατ. ευρώ έναντι 12,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 3,4 εκατ. έναντι 3,9 εκατ. το 2018 και τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) σε 2,7 εκατ. έναντι 2,6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την Ελινόιλ, τα πολύ θετικά αποτελέσματα του 2019 είναι η επιβράβευση της τήρησης με απόλυτη συνέπεια του επιχειρηματικού πλάνου που προέβλεπε δραστική μείωση λειτουργικών δαπανών χωρίς αποδυνάμωση της οργανωτικής δομής, επιλεκτική ανάπτυξη στην εσωτερική αγορά, έλεγχο και μείωση των παρεχόμενων πιστώσεων και επέκταση δραστηριοτήτων στη διεθνή αγορά.

Η υλοποίηση του πλάνου αυτού είχε ως επιπλέον αποτέλεσμα τη διατήρηση των μεριδίων αγοράς και την ισχυρή κερδοφορία.

Η Ελινόιλ το 2019 ενίσχυσε το δίκτυο πρατηρίων της, διατήρησε την κορυφαία θέση που κατέχει στην εξυπηρέτηση της βιομηχανίας και αξιοποίησε την πολύ καλή σεζόν στον θαλάσσιο τουρισμό, χάρη στο εκτεταμένο νησιωτικό δίκτυο πρατηρίων «ελίν» και την κατάλληλα διαμορφωμένη οργανωτική δομή της. Παράλληλα, ισχυροποίησε το πρόγραμμα πιστότητας «ελίν up επιβράβευση», με την προσθήκη φυσικής κάρτας, προσέλκυσε ένα ευρύ φάσμα νέων πελατών, ενισχύοντας την πιστότητά τους στο brand ελίν, καλύπτοντας πλέον το σύνολο του πιστού κοινού της Ελινόιλ. Επιπροσθέτως, με την προσθήκη των νέων προϊόντων ελίν «Electricon» & ελίν «Aerion», εξελίχθηκε σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό Όμιλο.

Όπως προστίθεται στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, το 2020 η πορεία της αγοράς είναι εξαιρετικά αβέβαιη, και θα εξαρτηθεί σχεδόν αποκλειστικά από την εξέλιξη του ιού που επηρεάζει άμεσα την συμπεριφορά του καταναλωτή. Ιδιαίτερα κρίσιμο για την αγορά καυσίμων, θα είναι το ποσοστό μείωσης της τουριστικής κίνησης, το οποίο θα επηρεάσει σημαντικά τα έσοδα του κλάδου.

Στρατηγικοί στόχοι

Η Ελινόιλ επωφελούμενη από το πλεονέκτημα της δραστηριοποίησής της, σε πολλές και διαφορετικές αγορές, και αξιοποιώντας αφενός μεν τον αναπτυξιακό σχεδιασμό που έχει προγραμματίσει για το β’ εξάμηνο, αφετέρου δε τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση που έκανε το 2019 στο δίκτυό της, έχει θέσει σαν στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών της εσωτερικής αγοράς. Απώλειες που σε έναν βαθμό η Ελινόιλ θα επιδιώξει επιπλέον να αντισταθμίσει με ισχυρή κερδοφορία που θα προκύψει μετά το άνοιγμα των διεθνών αγορών.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")