Δ. Νέγκας: Ο Κύριος Σκοπός του Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου Είναι η Καθημερινή Μετακίνηση στον Αστικό Ιστό

Δ. Νέγκας: Ο Κύριος Σκοπός του Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου Είναι η Καθημερινή Μετακίνηση στον Αστικό Ιστό
energia.gr
Τετ, 8 Ιουλίου 2020 - 13:52

«Ο κύριος σκοπός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι τα μεγάλα ταξίδια, αλλά η καθημερινή μετακίνηση στον αστικό ιστό με μοναδικό σκοπό να μη ρυπαίνουμε το περιβάλλον στο οποίο ζούμε». Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει ο επίτιμος πρόεδρος του Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, Διονύσιος Νέγκας, στην προσπάθειά του να πείσει το ελληνικό κοινό που λέει ότι δεν αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί δεν έχει μεγάλη αυτονομία.

«Δεν πρέπει να περιμένουμε την ιδανική στιγμή. Οφείλουμε να εναρμονιστούμε με ό,τι συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Η ηλεκτροκίνηση έχει ξεκινήσει εδώ και δύο δεκαετίες, με διαφορετικές ταχύτητες σε κάθε χώρα. Εμείς ως Ελλάδα στα πρώτα στάδια δείξαμε μεγάλο ενδιαφέρον. Η τεχνολογία έχει προσχωρήσει και έχει δώσει λύσεις σε όλα τα θέματα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κύριος σκοπός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι τα μεγάλα ταξίδια, αλλά η μετακίνηση στον αστικό ιστό χωρίς να ρυπαίνουμε. Εδώ και 6 χρόνια προσωπικά μετακινούμαι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποτέ δεν στεναχωρήθηκα για τις μετακινήσεις», ανέφερε ο κ. Νέγκας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο FM 104,9» και συνέχισε σχολιάζοντας τα κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση πριν λίγες ημέρες. «Το νομοσχέδιο είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Ετοιμάζει όλο το σύστημα της αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και τα συστήματα υποδομών και στήριξής τους».

Ο κ. Νέγκας επισήμανε πως, παρά τις αυξημένες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο τέλος ο κάτοχος θα είναι κερδισμένος. «Υπάρχει ένα ποσοστό που κάνει απόσβεση της διαφοράς της αξίας του με τη χρήση του από το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Αν προσθέσουμε και την επιδότηση τότε μπορούμε να αξιολογήσουμε με τους ίδιους όρους ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ένα συμβατικό, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την οικολογική συνείδηση και το καθαρότερο περιβάλλον».

Το Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων έχει εκπονήσει μία έρευνα για τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα, ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα για τους κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων. «Στις χώρες που προήχθη γρήγορα η ηλεκτροκίνηση ταυτόχρονα έγινε και μια υποδομή υποστήριξης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αν υπάρχουν ανά τακτές αποστάσεις σταθμοί φόρτισης και σταθμοί ταχείας φόρτισης όπου ο οδηγός μπορεί να σταματήσει για 10 - 30 λεπτά για να φορτίσει το αυτοκίνητό του δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Από το νομοσχέδιο προβλέπεται να υπάρξει πληθώρα σταθμών φόρτισης. Αν μένει κάποιος σε ένα διαμέρισμα θα πρέπει να βρει ένα τέτοιο σημείο για να φορτίσει το αυτοκίνητό του. Οι πρώτοι πελάτες που θα πάνε στην ηλεκτροκίνηση θα είναι αυτοί που διαθέτουν μια θέση στάθμευσης, όπου μπορούν να βάλουν μια παροχή και να φορτίζουν το όχημά τους κατά τη διάρκεια της νύκτας. Εμείς εκπονήσαμε μελέτη για ένα δίκτυο ταχυφορτιστών που δεν περνούν την εκατοντάδα και μπορούν σε πρώτη φάση να δώσουν σημαντικές λύσεις στις καθημερινές μετακινήσεις. Όλα αυτά με παρότρυνση της κυβερνητικής πρωτοβουλίας που είτε μέσω της ΔΕΗ είτε άλλων παρόχων ενέργειας θα δοθούν κάποιες επιδοτήσεις για να λειτουργήσουν. Οι σταθμοί αυτοί δεν θα είναι βιώσιμοι επιχειρηματικά σε πρώτη φάση και θα χρειάζονται στήριξη».

Όσο για το ενδιάμεσο στάδιο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, ο επίτιμος πρόεδρος του Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων επισήμανε πως «υπάρχει και μια ενδιάμεση λύση που είναι τα αναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτή η κατηγορία έχει το πλεονέκτημα, ότι εκτός από την ηλεκτρική ενέργεια, έχει και ρεζερβουάρ υγρών καυσίμων και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν μέσα στις πόλεις να μετακινούνται ως ηλεκτρικά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ως συμβατικά. Αυτά τα αυτοκίνητα θα καλύψουν το ενδιάμεσο στάδιο και θα δώσουν λύσεις τα επόμενα χρόνια».

Αναφερόμενος στην τιμολογιακή πολιτική των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης, τις μπαταρίες, τη συντήρηση και την αυτονόμη οδήγηση ο κ. Νέγκας τόνισε: «Η πολιτική της τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης είναι ένα θέμα για το οποίο πρέπει να μεριμνήσει η Πολιτεία. Το σίγουρο είναι ότι τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίνουν σωστή πληροφόρηση στον οδηγό που δεν μπορεί να μείνει από ηλεκτρική ενέργεια, εκτός αν δεν γνωρίζει ο οδηγός τον χώρο στον οποίο κινείται. Η συντήρηση γίνεται εξίσου εύκολα, καθώς όλοι οι εισαγωγείς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν πιστοποιημένο προσωπικό από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Από την άλλη υπάρχουν και οι μπαταρίες που έχουν συνήθως 8ετή εγγύηση, ενώ δεν θεωρώ ότι θα περπατήσει η ιδέα του leasing στις μπαταρίες. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στο τελευταίο μοντέλο της Tesla οι μπαταρίες θα έχουν διάρκεια για ένα εκατομμύριο μίλια. Η ηλεκτροκίνηση από τη άλλη θα μας οδηγήσει στην αυτόνομη οδήγηση. Δεν μπορώ όμως να δεχτώ ότι ο άνθρωπος δεν θα συμμετάσχει στην οδήγηση. Η σημερινή πραγματικότητα θέλει πολιτισμένα αυτοκίνητα, ασφαλή, αθόρυβα και οικονομικά. Τα υπόλοιπα ανήκουν σε ένα άλλο στάδιο που μάλλον είναι μακριά μας».

Τέλος, ο ίδιος στέλνει και το μήνυμα στους οδηγούς που σκέφτονται να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. «Πρέπει να ενημερωθούν για όλες τις δυνατότητες που έχει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εάν έχει δυνατότητα να το αποκτήσει σήμερα, να το κάνει. Να μην περιμένει. Αυτή την στιγμή έχουμε ό,τι μας χρειάζεται και πρέπει για να περάσουμε στο επόμενο στάδιο της αυτοκίνησης».