Ευνοϊκότερο καθεστώς φορολόγησης για τα νέα μη ρυπογόνα Ι.Χ. αυτοκίνητα μέσω αναμόρφωσης στις κλίμακες των συντελεστών επιβολής τέλους ταξινόμησης προβλέπει το άρθρο 4 του νέου φορολογικού πολυνομοσχεδίου που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση από την Τρίτη το βράδυ η κυβέρνηση. Οι αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των Ι.Χ. αυτοκινήτων αποσκοπούν στη θέσπιση κινήτρων για την ανανέωση του υφιστάμενου στόλου αυτοκινήτων

και την προώθηση μη ρυπογόνων οχημάτων νέας τεχνολογίας. Ειδικότερα, καθιερώνεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων με το οποίο μειώνονται τα τέλη ταξινόμησης και παράλληλα αναμορφώνονται αναλογικότερα σε συνάρτηση με την παλαιότητα του κάθε οχήματος οι προσαυξήσεις οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO. Παράλληλα μειώνεται περαιτέρω το τέλος ταξινόμησης των υβριδικών αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων, δηλαδή αυτά που έχουν εκπομπές ρύπων CO2 έως 50 γρ/χλμ, ενώ διατηρείται η απαλλαγή από το 50% του αναλογούντος τέλους ταξινόμησης για τα υβριδικά αυτοκίνητα με περισσότερους ρύπους, καθώς και η πλήρης απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα ΕΙΧ.

Ουσιαστικά με το νέο καθεστώς φορολόγησης που προτείνεται μειώνεται το αναλογούν τέλος ταξινόμησης για την πλειοψηφία των οχημάτων και ευνοείται η ταξινόμηση νεότερων αυτοκινήτων, λαμβανομένης υπόψη και της ανάγκης τόνωσης της σχετικής αγοράς. Τέλος, καταργείται η υφιστάμενη πρόβλεψη για τη δυνατότητα φορολόγησης μεταχειρισμένων οχημάτων με πρώτη κυκλοφορία στην Ε.Ε. πριν από την 1η Ιουνίου 2016, με βάση το προϊσχύον καθεστώς φορολόγησης (ιστορικό τέλος).

Η κλίμακα ταξινόμησης

Πιο αναλυτικά, με το άρθρο 4 του πολυνομοσχεδίου αναμορφώνεται και εξορθολογίζεται η κλίμακα υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι τα επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Κανονισμός ΕΟΚ 2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987 ΕΕ L της 7.9.1987), υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:

  • 4% για φορολογητέα αξία έως 14.000 ευρώ
  • 26% για το τμήμα της φορολογητέας αξίας από τα 14.000,01 έως τα 17.000 ευρώ
  • 53% για το τμήμα της φορολογητέας αξίας από τα 17.000,01 έως τα 20.000 ευρώ
  • 62% για το τμήμα της φορολογητέας αξίας από τα 20.000,01 έως τα 25.000 ευρώ
  • 71% για το τμήμα της φορολογητέας αξίας από τα 25.000,01 έως τα 30.000 ευρώ
  • 30% για το τμήμα της φορολογητέας αξία πάνω από τα 30.000 ευρώ.

Η ισχύουσα σήμερα κλίμακα επιβολής του τέλους ταξινόμησης δεν είναι προοδευτική καθώς προβλέπει την επιβολή ενός συντελεστή στο σύνολο της φορολογητέας αξίας κάθε οχήματος και την κλιμάκωση του συντελεστή ανάλογα με το ύψος της αξίας, ως εξής:

  • 4% για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
  • 8% για φορολογητέα αξία άνω των 14.000 ευρώ και μέχρι 17.000 ευρώ.
  • 16% για φορολογητέα αξία άνω των 17.000 ευρώ και μέχρι 20.000 ευρώ.
  • 24% για φορολογητέα αξία άνω των 20.000 ευρώ και μέχρι 25.000 ευρώ.
  • 32% για φορολογητέα αξία άνω των 25.000 ευρώ.

Με τη νέα κλίμακα, το συνολικό ποσό του τέλους ταξινόμησης μειώνεται κατά ποσοστά από 0,2% έως 31,67% για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας από 15.000 μέχρι 100.000 ευρώ. Για παράδειγμα, ένα καινούργιο αυτοκίνητο με φορολογητέα αξία 20.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με τέλος ταξινόμησης 16% ή 3.200 ευρώ για το σύνολο της αξίας αυτής. Με τη νέα κλίμακα που προβλέπει το υπό διαβούλευση φορολογικό νομοσχέδιο, το ίδιο αυτοκίνητο θα επιβαρύνεται με τέλος ταξινόμησης 4% για τα πρώτα 14.000 ευρώ της φορολογητέας αξίας του, 26% για τα επόμενα 3.000 ευρώ της φορολογητέας αξίας (για το τμήμα από τα 14.000,01 έως τα 17.000 ευρώ) και 53% για τα επόμενα 3.000 ευρώ της φορολογητέας αξίας (για το τμήμα από τα 17.000,01 έως τα 20.000 ευρώ), δηλαδή με συνολικό ποσό τέλους ταξινόμησης 2.930 ευρώ (560 ευρώ μέχρι τα 14.000 ευρώ, 780 ευρώ για το τμήμα της αξίας από τα 14.000,01 έως τα 17.000 ευρώ και 1.590 ευρώ για το τμήμα της αξίας από τα 17.000,01 έως τα 20.000 ευρώ). Το τέλος ταξινόμησης για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα μειωθεί δηλαδή κατά 270 ευρώ ή κατά 8,44%.

*(Από τη Ναυτεμπορική)