Η Ηλεκτροκίνηση και ο Ν. 4710/2020 για την Προώθηση των Η/Ο Μέσω Τεσσάρων Σημαντικών Παρεμβάσεων

Η Ηλεκτροκίνηση και ο Ν. 4710/2020 για την Προώθηση των Η/Ο Μέσω Τεσσάρων Σημαντικών Παρεμβάσεων
energia.gr
Δευ, 3 Αυγούστου 2020 - 13:33

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί σημαντική συνιστώσα για την ενεργειακή μετάβαση σύμφωνα με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ως εκ τούτου και της χώρας μας. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η KGLawFirm, στην Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 11ης Δεκεμβρίου 

2019 με τίτλο «Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία» (European Green Deal) τίθεται ο στόχος να καταστεί η Ευρωπαϊκή Ένωση κλιματικά ουδέτερη το 2050 με την ανάληψη δράσεων σε όλους τους τομείς της οικονομίας, μεταξύ άλλων και με την ανάπτυξη καθαρότερων, οικονομικότερων και πιο υγιεινών μορφών ιδιωτικής και δημόσιας μεταφοράς.

Περαιτέρω, η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται παγκοσμίως με ολοένα και πιο γρήγορους ρυθμούς. Σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (International Energy Agency), ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτροκίνητων οχημάτων το έτος 2019 ξεπέρασε τα 7,2 εκατομμύρια.

Το ρυθμιστικό πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης

Η ηλεκτροκίνηση είχε ρυθμιστεί με σχετικές διατάξεις τα τελευταία χρόνια μόνο αποσπασματικά και μερικώς. Με τον ν. 4439/2016 (Α' 222) ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2014/94/ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (L 127) και με τον ν. 4277/2014 (A' 156), με τον οποίο τροποποιήθηκε ο νόμος 4001/2011 (Α' 179), ρυθμίστηκαν ζητήματα σχετικά με την οργάνωση των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου και εισήχθηκαν οι έννοιες των εναλλακτικών καυσίμων, των σημείων επαναφόρτισης ενώ τέθηκαν οι βάσεις της ρύθμισης της εκμετάλλευσης αυτών. 

Ολόκληρο το κείμενο εδώ στη στήλη Ενεργειακό Δίκαιο