Με ΚΤΕΛ και Προσλήψεις Ξεκινά το Κυβερνητικό Σχέδιο για τις Συγκοινωνίες - Τα Επόμενα Βήματα

Με ΚΤΕΛ και Προσλήψεις Ξεκινά το Κυβερνητικό Σχέδιο για τις Συγκοινωνίες - Τα Επόμενα Βήματα
του Κώστα Κετσιετζή
Δευ, 24 Αυγούστου 2020 - 12:37

Τον δρόμο για την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ για τη διενέργεια δρομολογίων στην Αθήνα από το φθινόπωρο, αλλά και την πρόσληψη 655 ατόμων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ανοίγει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε προχθές στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Αυτά είναι τα άμεσα μέτρα του υπουργείου Υποδομών για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας με τα επόμενα βήματα να περιλαμβάνουν το leasing λεωφορείων αλλά και την ανακατασκευή συρμών της γραμμής 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός).

Η "στρατολόγηση" των ΚΤΕΛ για την εξυπηρέτηση δρομολογίων κρίθηκε απαραίτητη, προκειμένου να δοθεί άμεση ανάσα στο επιβαρυμένο πρόγραμμα των λεωφορείων. Σύμφωνα με πληροφορίες 203 πούλμαν των ΚΤΕΛ και οι 550 οδηγοί θα αξιοποιηθούν σε περιφερειακές γραμμές που εξυπηρετούν απομακρυσμένες περιοχές όπως η Ραφήνα και ο Μαραθώνας, προκειμένου να απελευθερωθούν οχήματα της ΟΣΥ για να ενισχυθούν γραμμές στο κέντρο και στα κοντινά προάστια της Αθήνας.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η συμφωνία μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ να τρέξει το γρηγορότερο δυνατόν. Ωστόσο, η υπογραφή της σύμβασης, δύσκολα θα γίνει πριν από τα τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου, καθώς θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία για το τίμημα και τη διάρκεια, ενώ θα πρέπει να εξασφαλιστεί και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Στην κυβέρνηση θα πρέπει να ξεπεράσουν και τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων κατά της απευθείας ανάθεσης στα ΚΤΕΛ. Ήδη η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) έχει στείλει επιστολή στον πρωθυπουργό ζητώντας την διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου.

Διαγωνισμοί για leasing και αγορά λεωφορείων

Μια ακόμη δυνατότητα που δίνει η πρόσφατη ΠΝΠ στον ΟΑΣΑ είναι να υπογράψει συμφωνία για leasing οχημάτων. Στόχος είναι η άμεση προμήθεια 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, μέσω διαγωνισμού που πρόκειται να προκηρυχθεί τον Σεπτέμβριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021.

Παράλληλα προωθείται και ο… πολυσυζητημένος διαγωνισμός για την αγορά νέων λεωφορείων που είχε ανακοινωθεί επί υπουργίας Σπίρτζη, αλλά μετά μπήκε στον "πάγο” προκειμένου να επανασχεδιαστεί αλλά και να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι.

Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. 

Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021, ενώ προγραμματίζεται ο συγκεκριμένος διαγωνισμός να ενταχθεί στον σχεδιασμό του Ταμείου Ανάκαμψης.

Παράλληλα, στο μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκονται και δύο ακόμη δράσεις, για τις οποίες θα αναζητηθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η πρώτη αφορά στην αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.

Πρόκειται για μηχανές και βαγόνια από το 1985 και τα οποία πρέπει ουσιαστικά να ανακατασκευαστούν. Η δεύτερη αφορά στην αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, για να μειωθεί ο χρόνος μεταξύ των δρομολογίων, ειδικά στα τμήματα Άγιο Δημήτριο – Ελληνικό και Αγία Μαρίνα - Νίκαια.

Έρχονται 655 προσλήψεις

Εκτός από την ενίσχυση του υλικού για την πύκνωση των δρομολογίων απαιτείται και προσωπικό. Έτσι, η ΠΝΠ ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση της εξαγγελίας του πρωθυπουργού για προσλήψεις σε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ.

Συγκεκριμένα θα γίνουν προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, για τις ειδικότητες: ΔΕ ή ΤΕ Οδηγών, ΔΕ ή ΤΕ Μηχανοδηγών, ΔΕ ή ΤΕ Τεχνιτών πάσης φύσεως οχημάτων και συρμών από τις τρεις εταιρείες.

Οι προσλήψεις θα γίνουν με ευθύνη των εταιρειών, αλλά με κριτήρια και υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ. Παράλληλα, στην ΠΝΠ ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν σε δοκιμαστική υπηρεσία των προσληφθέντων με αποδοχές για ένα έτος, μέχρι την πρόσληψη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

(από capital.gr)