Φτάνο­υν στην Αθήνα τις επόμενες ημέρες τα πρώτα νέα τραμ με την υπογραφή της Alstom, έπειτα από 16 χρόνια λειτουργίας του μέσου και εν αναμονή λειτουργίας της πρώτης μεγάλης επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, την Τετάρτη 26 Αυγούστου το βράδυ καταφθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά

οι πρώτοι δύο συρμοί τραμ από τους συνολικά 25 που κατασκευάζει για λογαριασμό της Αττικό Μετρό η γαλλική Alstom.

Οι δύο συρμοί φορτώθηκαν πριν από μερικές ημέρες από το λιμάνι της Βαρκελώνης και θα οδηγηθούν στο αμαξοστάσιο του τραμ για να ξεκινήσει ο έλεγχός τους και εν συνεχεία η παράδοσή τους στην κυκλοφορία. Η Alstom, επιπλέον της κατασκευής και προμήθειας των οχημάτων τραμ, θα παράσχει τις υπηρεσίες επιτόπιων δοκιμών, εκπαίδευσης και εγγύησης, καθώς και τα ανταλλακτικά τους. Η ολοκλήρωση της προμήθειας των νέων συρμών τραμ, μία σύμβαση αξίας άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ, θα πραγματοποιηθεί το 2021.

Το μοντέλο το οποίο παραλαμβάνει η Αττικό Μετρό είναι το Citadis X05, που ξεχωρίζει για τον φουτουριστικό σχεδιασμό, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Τα νέα τραμ θα έχουν χρώμα πορτοκαλί, όπως επελέγη σε σχετική ψηφοφορία πριν από περίπου δύο χρόνια και όχι ασημί-μπλε όπως τα ιταλικά Ansaldobreda που κινούνται μέχρι σήμερα στους δρόμους της Αθήνας. Με την ολοκλήρωση του ελέγχου τους, οι 25 νέοι συρμοί τραμ θα παραδοθούν σταδιακά στη ΣΤΑΣΥ για να τους εντάξει στον στόλο της.

Τα νέα τραμ είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου που επεκτείνεται κατά 5,4 χλμ. στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά συρμών τραμ που θα ενταχθούν στο δίκτυο της Αθήνας και θα περιλαμβάνουν όλες τις τεχνικές βελτιώσεις που έχουν προκύψει από το 2004.

Κάθε όχημα τραμ θα αποτελείται από πέντε βαγόνια, θα έχει μήκος 33 μέτρα και μέγιστη χωρητικότητα 294 επιβάτες.

Πυκνώνουν τα δρομολόγια

Στην ενίσχυση της συχνότητας των δρομολογίων της προχωρά από τη Δευτέρα 31 Αυγούστου η ΣΤΑΣΥ, στη γενικότερη προσπάθεια για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19 και την αποφυγή συνθηκών συνωστισμού στο δίκτυο και τους συρμούς της. Τις ώρες αιχμής η συχνότητα των δρομολογίων θα διαμορφωθεί ως εξής:

Από τη Δευτέρα 31 Αυγούστου έως την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου οι χρονοαποστάσεις στις Γραμμές 2 και 3 θα διαμορφωθούν στα 5 λεπτά (από 6' την τρέχουσα εβδομάδα).

Από τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου οι χρονοαποστάσεις στη Γραμμή 1 θα διαμορφωθούν στα 6 λεπτά, στη Γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά (όπως και πέρσι), ενώ στη γραμμή 3 οι χρόνοι διέλευσης των συρμών θα διαμορφωθούν στα 4 λεπτά, από τα 4,5' που ήταν πέρσι. Ταυτόχρονα από τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου επιλύεται το πρόβλημα των διπλών χρονοαποστάσεων που δημιουργήθηκε στο τμήμα Αγ. Μαρίνα-Νίκαια.

(Aπό τη Ναυτεμπορική)