Μπροστά σε χαμηλότερα επίπεδα ναύλων θα βρεθούν τα δεξαμενόπλοια έπειτα από μια καλή αγορά το τελευταίο δωδεκάμηνο, σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Bimco, καθώς η παραγωγή και η ζήτηση πετρελαίου διεθνώς καταγράφουν μείωση. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, η οποία αύξησε τις εισαγωγές της σε επίπεδα-ρεκόρ,

επωφελούμενη από τις χαμηλές τιμές του μαύρου χρυσού. Δεδομένων της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης και της συνεπακόλουθης μειωμένης ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, η αγορά των δεξαμενόπλοιων μάλλον εισέρχεται σε μια περίοδο έντονων προκλήσεων, τονίζει στην ανάλυσή της η Bimco.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (EIA) αναφέρει στην τελευταία του εκτίμηση ότι η ζήτηση για πετρέλαιο θα υποχωρήσει κατά 8,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2020.

Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων βίωσε μια σημαντική ώθηση αμέσως μετά την έναρξη της πανδημικής κρίσης, κυρίως λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου και της αύξησης των εξαγωγών από σημαντικούς πετρελαιοπαραγωγούς. Μακροπρόθεσμα, η αρκετά μειωμένη ζήτηση από τον κλάδο των αερομεταφορών και γενικά των μεταφορών θα πλήξει την αγορά για τουλάχιστον 15 μήνες, εκτιμά η BIMCO.

Η άρση των περιοριστικών μέτρων πυροδοτεί μια ανάκαμψη της ζήτησης, η οποία όμως το 2021 θα είναι μικρότερη σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, συνηγορούν όλες οι εκτιμήσεις. Η BIMCO τονίζει ότι, στο πλαίσιο αυτό, οι μεγάλοι παραγωγοί πετρελαίου θα πρέπει να βρουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ αυξημένης παραγωγής και επιβραδυνόμενα αυξημένης ζήτησης. Η προσφορά πετρελαίου από τις χώρες-παραγωγούς σημειώνει επίσης μεγάλη μεταβλητότητα, με τις χώρες του OPEC+ να μειώνουν πλέον τις περικοπές και τις προμήθειες από τις ΗΠΑ να μάχονται να ανέλθουν σε φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα.

(Aπό τη Ναυτεμπορική)