Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαδικασίες για την κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, βάσει των όσων προβλέπει ο Πτωχευτικός Κώδικας

Την προηγούμενη εβδομάδα συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης μητρικής εταιρείας Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ εκλέγοντας στην θέση του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, τον κ. Ιωάννη Στεφάνου. Ο κ. Στεφάνου είναι το μόνο εκτελεστικό μέλος του ΔΣ και εκπρόσωπος της εταιρείας, ενώ ο μέχρι πρόσφατα ισχυρός άνδρας των Ναυπηγείων, κ. Νικόλαος Ταβουλάρης παρέμεινε ως μη εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ.

Πλέον, αναμένεται να πραγματοποιηθεί και η Γενική Συνέλευση της θυγατρικής, "Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας ΑΕ” προκειμένου να οριστεί και εκεί νέα διοίκηση. Σήμερα στο ΔΣ της εταιρείας συμμετέχουν ο κ. Ταβουλάρης ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και ως μέλη οι κύριοι Ιωάννης και Γιώργος Στεφάνου. Και εδώ αναμένεται ότι εκτελεστικό ρόλο θα αναλάβει ο κ. Ιωάννης Στεφάνου.

Όλα τα παραπάνω γίνονται σε πλήρη σύμπνοια με την Onex η οποία είναι πλέον ο βασικός μέτοχος της Νεώριον Συμμετοχών κατέχοντας περίπου το 53% των μετοχών, μέσω της κυπριακής εταιρείας FEYTEA Holding. Οι μετοχές μεταβιβάστηκαν στην Onex με την διαλυτική αίρεση της μη υποβολής αίτησης επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021, ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου κατά το άρθρο 104 του Πτωχευτικού Κώδικα και της μη επικύρωσης της από το δικαστήριο σύμφωνα με το άρθρο 106β και 106δ του Πτωχευτικού Κώδικα.

Το θέμα των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα εξεταστεί και από την αντιπροσωπεία της αμερικανικής κυβέρνησης που θα βρίσκεται αυτή την εβδομάδα στη χώρα μας, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο του αναπτυξιακού οργανισμού DFC, ο οποίος αναμένεται να χρηματοδοτήσει την εξυγίανση, υπό την Onex. Αυτή την περίοδο πραγματοποιείται ο νομικός και οικονομικός έλεγχος (due diligence) για λογαριασμό του DFC και αν δεν υπάρξουν εκπλήξεις θα δοθεί και η έγκριση της χρηματοδότησης.

Με την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης η Onex θα κληθεί να αναλάβει την αναβίωση των Ναυπηγείων, που σήμερα υπολειτουργούν καθώς τα τρέχοντα έξοδα και η μισθοδοσία των περίπου 600 εργαζομένων καλύπτονται απευθείας από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο πλαίσιο του προγράμματος κατασκευής πυραυλακάτων για το Πολεμικό Ναυτικό.

Το έργο της εξυγίανσης δεν είναι μικρό. Πέρα από τα χρέη της Ναυπηγείων προς Δημόσιο (ΑΑΔΕ και Ασφαλιστικά Ταμεία) και τράπεζες τα οποία αναμένεται να "κουρευτούν” κατά τα πρότυπα της εξυγίανσης του Ναυπηγείου της Σύρου, στην Ελευσίνα θα απαιτηθούν σημαντικές δαπάνες για επισκευές και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού. Παλαιότερες εκτιμήσεις ανεβάζουν το ύψος της επένδυσης στα 400 εκατ. Ευρώ σε βάθος 15ετίας.

(από capital.gr)