Συμβόλαιο για την κατασκευή ενός fully refrigerated 40.000 κυβικών μέτρων LPG carrier υπέγραψε η Brave Maritime του Νίκου Βαφειά (φωτογραφία). Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε περίπου 50 εκατ. δολάρια

Επίσης η εταιρεία παρέλαβε χθες από ιαπωνικά ναυπηγεία το πλοίο ECO Blizzard 11.000 fully pressurized LPG carrier, το οποίο είναι το πρώτο πλοίο παγκοσμίως αυτού του μεγέθους που είναι τύπου ICE CLASS. Το κόστος του ήταν σχεδόν 30 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό ήταν το τριαντακοστό newbuilding του ομίλου που παραλαμβάνει από ιαπωνικά ναυπηγεία.

Στο μεταξύ, οι εταιρείες του κ. Βαφειά αγόρασαν μέσα σε μια εβδομάδα τέσσερα μοντέρνα φορτηγά πλοία 33.000-38.900 τόνους έκαστο, χτισμένα σε ιαπωνικές γιάρδες από το 2012 έως το 2015, με τη συνολική εκταμίευση να φτάνει τα 56 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου Ν. Βαφειά, το συνολικό κόστος των επενδυτικών κινήσεων του ομίλου έφτασε τα 136 εκατομμύρια δολάρια. Σε επίπεδο ομίλου μετά τις παραπάνω κινήσεις ο στόλος θα αποτελείται από 83 πλοία, εκ των οποίων 50 υγραεριοφόρα, 20 δεξαμενόπλοια, κυρίως aframax size, και 13 bulk carriers.

Οι αγορές έγιναν μέσω των ναυλομεσιτών trafalgar, cass, galbraiths & hullsearch. Σημειώνεται ότι το 2016 ο κ. Βαφειάς είχε αγοράσει τα δυο φτηνότερα capesize φορτηγά πλοία που είχαν πουληθεί τα τελευταία 20 χρόνια. Πρόκειται για το «Monegasque Eclat» και το «Tigerlily» 177.000 τόνων έκαστο κτισμένα 2006 και 2008 αντίστοιχα προς 22 εκατομμύρια δολάρια συνολικά και τρεις μήνες αργότερα τα πούλησε για 30 εκατομμύρια δολάρια.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")