Σε άμεση προτεραιότητα παραμένει για τον κλάδο των αερομεταφορών ο στόχος του μηδενισμού, έως το 2050, του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, παρά την παρούσα συγκυρία της υγειονομικής κρίσης που έχει καθηλώσει τα αεροπλάνα. Για τον σκοπό αυτό, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια, οι κατασκευαστές αεροσκαφών και οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας δημιούργησαν

από κοινού την πρωτοβουλία «Destination 2050» με στόχο την ελαχιστοποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2) των αερομεταφορών με ορίζοντα το 2050.

Τον στόχο για ελαχιστοποίηση των ρύπων στηρίζει και η Aegean. Οπως ανέφερε, σε πρόσφατο διαδικτυακό συνέδριο, ο αεροναυπηγός, διευθυντής Network Planning & Development της αεροπορικής εταιρείας, Γιώργος Γοβατζιδάκης, η αεροπορική προχωράει στον εκσυγχρονισμό του στόλου της και υλοποιεί ταυτόχρονα σειρά ενεργειών, με στόχο τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της. Αυτό γίνεται εφικτό μέσω της παραγγελίας για την απόκτηση 46 αεροσκαφών (με δικαίωμα προμήθειας 12 ακόμη) A320neo, από τα οποία οκτώ παρελήφθησαν κατά την περασμένη χρονιά. Οι νέες μηχανές (Pratt & Whitney GTF Turbofan) της νέας γενιάς αεροσκαφών της Aegean προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε ποσοστό 15% ανά πτήση και μικρότερες, από 19% έως 23%, εκπομπές ρύπων ανά επιβάτη σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές αεροσκαφών. Η παραγγελία της Aegean, που αντιστοιχεί σε επένδυση 6-6,5 δισ. δολαρίων σε τιμές τιμοκαταλόγου και σε 2,5 έως 3 δισ. δολ. σε τιμές αγοράς, αποτελεί μία μετρήσιμη και αποδεδειγμένη λύση για τη μείωση των εκπομπών, όπως σημείωσε ο κ. Γοβατζιδάκης.

Από το 1990, οπότε η Aegean διέθετε αεροσκάφη RJ 100, έως σήμερα (2020), η αεροπορική έχει μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της κατά 50%, σε περίπου 110 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ανά θέση, έναντι 230 κιλών CΟ2 πριν από 20 χρόνια.

*(Από την Καθημερινή)